מי נהנה מהגבלת אחריות?

ההחלטה של בית המשפט העליון הנוגעת להגבלת אחריותה של ממן כסוכן של מוביל אווירי חשובה ומעניינת כאחד. השאלה רחבה הרבה יותר, מי בשרשרת יכול ליהנות מהגבלת אחריות הניתנת למובילים באמנות ספציפיות לרבות לעובדיהם ולסוכניהם. מסוף עורפי? משלח? עמיל מכס? עובד נמל? היכן זה נעצר?

עו"ד אליס אברמוביץ סוקרת את הפסיקה הטרייה במאמר במגזין הקרוב ממנו נביא כמה טעימות כאן.

חברה תבעה את חברת ממן ואת חברת DHL ישראל, בטענה שהן התרשלו במשלוח, מה שהביא לעיכוב ניכר במסירתו ואף נגרם נזק ואובדן לחלק ממנו. הנזק נאמד על-ידה בסך של 2.9 מיליון שקל.

הנתבעות טענו, מנגד, שחלות עליהן הוראות אמנת מונטריאול (אשר אומצה לדין הישראלי במסגרת חוק התובלה האווירית), ועל כן גובה הנזק שנגרם לתובעת, אם בכלל, עומד על 190 אלף דולר בלבד.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות