זלץ: "גם לי יש קווים אדומים"

בשבוע שעבר נבחר אייל זלץ ליו"ר הוועד המאוחד של סקטור טרנספורט בחברת נמל חיפה, הסקטור הגדול בנמל. בראיון ל"המטען" אומר זלץ שהוא ימשיך לדגול בהידברות וידו לא תהיה קלה על הדק השביתה, אבל גם לו יש קווים אדומים. הוא מבין שאין מנוס מהתייעלות לצורך עמידה בתחרות וגם מדבר על היחסים הטובים עם מנכ"ל חברת הנמל מנדי זלצמן.

במאי 2016 פוצל ועד טרנספורט בנמל חיפה בשל ניגודי עניינים במו"מ על הרפורמה בנמל. עם הפיצול נוצרו שני ועדים – ועד דור א' וועד דור ב'. בראשות ועד דור א' עמד מאיר תורג'מן מי שהנהיג את המחלקה במשך עשר שנים והתפטר מהתפקיד לאחרונה, ובראש ועד דור ב' עמד אייל זלץ. מהרגע שנבחר זלץ כיו"ר ועד דור ב' הוא פעל לאיחוד הוועדים.

אין יותר דור א' ודור ב'

זלץ: "אני כבר לא מדבר במונחים של דור א' ודור ב', זה נגמר. בדיוק בשביל זה נלחמתי לאחד את הוועדים. האתגרים שעומדים בפני הם של כל הציבור, אתגרים לא פשוטים בכלל ובראש ובראשונה לחתור להסכמה על הרפורמה, לדאוג להסכם שיטיב עם העובדים ועם הנמל ושיבטיח את עתידו הכלכלי של הנמל לטובת כולם".

זלץ עומד בראש מחלקה המונה 380 עובדים, מתוכם 210 עובדי דור ב' ו-170 עובדי דור א'. הוא לא חושש מהתפקיד, אבל מבין את גודל האחריות וטוען שלא יתחמק ממנה, לטוב ולרע. "אני גאה בחברי הוועד שהיו איתי עד היום משה אלקובי וחביב כהן ואני בטוח שגם עם החברים החדשים בוועד אמיר שימקו ואביעד רוזליס, נדע להצעיד יחד את המחלקה והנמל למקום טוב יותר. אמשיך בדרך ההידברות כמו שהלכתי בה עד היום ואני חושב שגם היא הוכיחה את עצמה עד עכשיו גם בנושאים פנימיים בנמל".

"יש קווים אדומים"

זלץ אומר שאמנם דרכו היא הידברות, אבל גם לו יש קווים אדומים. "הוכחנו את זה בעבר. ברגע שלא יהיה מקום להידברות ואהיה בטוח שמיצינו וניסינו לעשות את המקסימום אך לא הצלחנו, נעבור לדרכים אחרות אך לא נמהר לשבור את הכלים".

לשאלה כיצד יפעל שיגיע הרגע בו 300 עובדי דור א' ואף יותר יאלצו לפרוש, ענה: "אאבק למען כל העובדים במידה שווה עד הסוף. כולנו יודעים שבסופו של דבר יהיה הסכם פרישה ותפקידנו לדאוג שיהיה אטרקטיבי לעובדים ככל שניתן אך עם דגש גדול על פרישה מרצון בלבד".

"התייעלות - אינטרס של העובדים"

מתברר שהתייעלות אינה מילה גסה, לפחות לא לפי זלץ. "התייעלות היא קודם כל אינטרס של העובדים. אני חושב שאין מנוס מהתייעלות, אבל יש לעשות זאת בחוכמה ולא לשם הורדת תקנים. יש לפעול להתייעלות אמתית שתטיב עם הנמל ועם עובדיו כדי שבאמת נוכל להתחרות מול נמלים חדשים שיקומו, נמלים חצי אוטומטיים.

"האינטרס של העובדים הוא נמל מצליח שמכלכל את עצמו מבלי להפעיל רשת ביטחון כלכלית של המדינה, נמל שמרוויח בזכות עצמו ובזכות עבודה של כולם. מי שאומר אחרת פשוט משלה את העובדים.

"כמובן שאם לא היו קמים שני נמלים חדשים הסיפור היה שונה לחלוטין, אבל זו המציאות עכשיו. נשב למו"מ ונראה לאן נגיע. יש נושאים שאנו רואים בהם 'ייהרג ובל יעבור' ושאיש לא יחשוב אחרת". זלץ נתן לדוגמא את זמני המנוחה של מפעילי הציוד, דבר שלא יסכים לקבל בו שינוי.

יחסים טובים עם המנכ"ל

"יש לי יחסי עבודה טובים עם זלצמן. אני חושב שזה בריא וחשוב לעובדים ולחברה שיש יחסים טובים בין המנכ"ל לוועד. שנינו רוצים בהצלחת הנמל ושנינו מבינים שאם יהיה טוב לנמל אז יהיה טוב לעובדים". אומר זלץ ומוסיף: "זלצמן הוא מקצוען אמתי ותמיד רואה את טובת הנמל נגד עיניו. כל עוד נדע לשתף פעולה למען הנמל אז כחברה עסקית נהיה שווים הרבה יותר ואין גבול להישגים שניתן יהיה להגיע גם לטובת העובדים ולא פחות חשוב לטובת הלקוחות שלנו".

לשאלה איך הוא יפתור את הסתירה בין השאיפה לשכר טוב למול כושר התחרות, שכן הוצאות שכר גבוהות גורמות לקושי להתחרות בנמל חדש שהוא חצי אוטומטי, ענה זלץ: " אין סתירה. אנו מעוניינים לשמור על השכר שלנו, אבל תוך כדי לשאוף ולתת שירות יותר טוב ויעיל ובכך בעצם להתחרות".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות