מה בסל ההתייעלות?

"המטען" כבר חשף חלק מדרישותיהן של הנהלות הנמלים מהוועדים במסגרת המו"מ על ההתייעלות, אבל ממידע נוסף שהגיע זה עתה מתברר על קיומן של דרישות נוספות שבלתי סביר שהוועדים יסכימו להן ללא תמורה כספית נאותה.

בין הדרישות של הנהלת נמל חיפה מסקטור טרנספורט וסוור: גמישות בהרכב ידיים לטיפול במטענים שונים, עבודה בשעות נוספות בימי שישי ובערבי חג עד לסיום העבודה באונייה לצורך שחרורה ותשלום לפי שעות בלבד, אפשרות להעברת ידיים במשמרת בין תחנות לרבות מעבר בין חיפה לקישון ולמסוף הכימיקלים, גמישות בקביעת סידור עבודה - ביטול קריטריונים כגון ותק.

עוד: משמרות ושעות נוספות יהיו לפי צרכי הנמל והגדרת מנגנון מועצת ייצור לפיו העובדים יהיו זכאים לתגמול בגין ההתייעלות רק אם ייווצר רווח או חיסכון לחברה. כמו כן מבקשת החברה אפשרות לניוד עובדים לתפקידים אחרים במקרים של חוסר התאמה מקצועית, העסקת עובדים במשמרות עבודה מלאות והטמעת טכנולוגיות ומערכות מחשוב.

הדרישות האחרות אותן כבר חשף "המטען": עבודה רציפה ביממה (24 שעות), ביטול פרמיות פיקס, הפעלת פול גוררים (בטרנספורט בלבד), איחוד סקטורים טרנספורט וסוור לסידור עבודה אחד, ניוד עובדים, חובת שעון נוכחות, גמישות שימוש במיקור חוץ, הטמעת אוטומציה, התקשרות עם לקוחות חדשים והפעלת מיזמים על פי שיקול דעת הנהלת החברה וקליטת כוח אדם זמני עד לשנת 2021 ואפשרות של פיטורין עד אז במידת הצורך וכן קביעה של תקרת פרמיות עד 30% מהשכר.

נציין שאומנם שר התחבורה ישראל כץ אמר שהעובדים לא יקבלו שקל בגין התייעלות, אך כאמור הוועדים בחיפה וגם באשדוד לא יסכימו לדרישות האלו ואחרות ללא תמורה. כך שיהיה מעניין לראות כיצד יתקדם המו"מ כשזו נקודת הפתיחה.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות