ברזני: "זו לא דרישה חכמה"

יו"ר ועד טרנספורט אייל זלץ ויו"ר ועד סוואר אילן לסרי בנמל חיפה דורשים שהעובדים יקבלו מחצית מהתועלת הכספית שתיווצר לנמל מההתייעלות. ההסתדרות תומכת בדרישה הזו. לעומתם, אומר יו"ר ועד מינהל ליאור ברזני כי זו לא דרישה חכמה.

ברזני: "זה לא חכם כלפי ציבור העובדים לעלות דרישות של 50% או 60% מהחיסכון, כי זה גורם לציפיות. הרי סביר להניח שהדרישות לא יתממשו.

"המדינה ושר התחבורה ישראל כץ מורחים את הזמן ולא מתכוונים לתת תמורה בגין ההתייעלות. במציאות אין באמת מו"מ, מה שיש הוא צד אחד שדורש בלי לתת שום דבר. לפי הכתבות האחרונות והפגישה האחרונה עם השר כץ וההנהלה נאמר במפורש שאין לו כוונה לתת דבר. עובדים עלינו בעיניים".

לסרי: "נדרוש 50% לפחות ואם לא נקבל נפנה שוב לבית המשפט ונדרוש את זכות השביתה. אנחנו נותנים את הרציף המערבי לטובת חזית הים העירונית, ויתור זה מכסה את עלות ההגנה לדור ב' וההכנסות ממנו אמורות לספק הגנה על 70% משכר העובדים.

"גם מחלקת ים תעבור והיא שווה לא מעט כסף. אנו מבינים שיש צורך בהתייעלות כדי להיות מוכנים לתחרות, אבל המדינה צריכה לדעת לדאוג לביטחון תעסוקתי ולא להפוך אותנו לעבדים. לא נוכל לעמוד בתחרות מול נמל חדש עם עובדים שירוויחו שכר מינימום. מקווה שבעת הצורך בית המשפט יבין זאת ויאשר לנו את זכות השביתה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אמר שהתועלת הכספית של ההתייעלות חולקו מאז ומעולם בין החברה לעובדים. "החלוקה נתונה למו"מ, בד"כ מתחלקים חצי חצי".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות