תנאי להתייעלות: אחסנה ברציפים

אתמול התקיימה ישיבת מו"מ עם ועד תפעול וציוד מכני בנמל אשדוד על צעדי התייעלות לקראת הקמת נמל הדרום. הוועדים אמרו להנהלה שהתנאי שלהם להתייעלות הוא לקבל את השטחים של רציף 24 ו-25 כשטחי אחסנה, בשל מחסור בשטחים בנמל. לטענתם זה לא יפגע בתחרות מול נמל הדרום.

ל"המטען" נודע שהוועדים מוכנים לוותר על חלק מהתקנים והמשרות הפיקטיביות כמו בחוות הדגים שם יש תקן לשני מלגזנים שלא באמת עובדים. קו אדום בעבור הוועדים והם הודיעו שלא יסכימו לוותר - לא כעת ולא בפעימה השנייה - הוא זמני המנוחה וההפסקות של עובדי התפעול.

דרישות של ההנהלה הן ויתור על פרמיה פיקס, עבודה בשיטת פול גוררים ופרישת עובדים מרצון. הוועדים היו מוכנים לארבע משמרות של שש שעות, אך ההנהלה דורשת שלוש משמרות של 8 שעות.

הדרישה העביר לעובדים 50% השווי החיסכון שיגרם לחברת הנמל בגין ההתייעלות, תעלה במועצות הייצור. כעת יתגבש הסכם עקרונות שיוצג בבית הדין ב-15.10 ובו ויתור על חלק מהתקנים תמורת ביטחון תעסוקתי, דרישה לשטחי אחסנה ברציפים 24-25 והסכם פרישה אטרקטיבי.

במקביל לישיבת המו"מ קיימו עובדים בנמל הפגנה בדרישה לבחירות בסקטור ציוד מכני ובתפעול. עובדים שהיו בעבר פעילים לטובת ההסתדרות הלאומית שלחו הודעה: "ישנה אפשרות שיחתם הסכם כבר בימים הקרובים על ידי ועד שלא נבחר על ידי הציבור ומנהל מו"מ בלי לגיטימציה מהעובדים. המניע שלהם הוא להציג את ההסכם כהישג שלהם, אבל אנו בטוחים שניתן לשפר את ההסכם בעוד מספר נושאים ויחד עם ההסתדרות הכללית ניתן להשיגם".

שי בן סימון יו"ר ועד ציוד מכני: "הוועד פועל ללא לאות וללא משוא פנים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. ישנה התקדמות משמעותית לחתימה על הסכם ואני עומד על העקרונות שדגלתי בהם מתחילת הדרך. לצערי ישנה קבוצת עובדים שקראו לעצמם ועד פעולה בהסתדרות הלאומית שפועלת יומם וליל כדי להכפיש אותי ואת הוועד".



רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות