עיצומים של מנהלי עבודה תפעול
14/12/2017
אודיה שווץ
מחלוקת בין הנהלת נמל אשדוד לבין מנהלי התפעול על שכר בגין השתתפות בהדרכה גרמה אתמול להפסקת העבודה ברציפים. העובדים סירבו לבוא לקורס ועקב כך ההנהלה הורתה לא לשבץ אותם למשמרת.
אתמול בערב פנתה חברת הנמל לבית הדין לעבודה על מנת שיורה לעובדים לשוב לעבודה סדירה. היום בשעה 10:30 יתקיים דיון. מבדיקת "המטען" עולה שהעבודה חזרה לשגרה במשמרת ג' והיא מתנהלת ללא שיבושים גם במשמרת א' הבוקר. בלי קשר לעניין הזה, ביום ראשון יקחו חלק כל נמלי הים בשביתה הכללית במשק עליה הכריזה אתמול ההסתדרות.
בפנייה לבית הדין טוענת הנהלת הנמל שמנהלי עבודה במחלקת התפעול נוקטים עיצומים פראיים אשר כתוצאה מהם הושבתה לחלוטין העבודה במסוף המכולות יחד עם שיבושים קשים ביתר הרציפים. "במסגרת עיצומים אלה מסרבים מנהלי העבודה תפעול לבוא להדרכה אליה זומנו, וכן מסרבים לעבוד בפעולות השגרתית היום-יומית ברציפים ובאופן ספציפי הם מסרבים להשתתף בשיטת כ??פ?ל?ים, קרי לעבוד בו-זמנית בשתי תחנות בזמן המשמרת".
ההנהלה מציינת שגם עובדי סקטור תפעול (שאינם מנ"ע) משתפים פעולה עם מנהלי העבודה הנוקטים בעיצומים והם מסרבים למלא את מקומם של מנהלי העבודה ששובתים. לטענה זו אומר יו"ר ועד תפעול גדי בוטבול שהעיצומים אינם נוגעים אליו.
בבקשה לבית הדין נאמר: "ועד מנהלי העבודה תפעול הודיע להנהלת שהם לא יבואו להדרכה וזאת משום שלטענתם התגמול בגין ההדרכה נמוך מזה המשתלם בגין העבודה הרגילה ברציפים ולכן הם נפגעים בשכרם, וכן משום שיש להם התנגדות לתכני הקורס". על פי ההסכמים חייבים מנהלי העבודה להתייצב להדרכה ולהכשרה והתגמול בגין אלה אף הוא קבוע מוסכם ומשולם באותו אופן מימים ימימה.
"ששת מנהלי העבודה שהיו משובצים למשמרת א' ואשר לא התייצבו לקורס, הודיעו כאיש אחד שהם 'חלו' ואינם יכולים לבוא לעבודה. כפועל יוצא מכך הורתה הנהלת המבקשת שלא לשבץ לעבודה את 6 מנהלי העבודה שזומנו לקורס ושהיו משובצים למשמרת ב' לאחר תום הקורס, באשר הם מצויים בשביתה והם אינם זכאים להכתיב להנהלת החברה את מסגרת עבודתם במהלך השביתה".
התוצאההיד שיועדה לפריקת אוניית מלט בוטלה. אוניית הצובר Violet התעכבה כשעתיים עד לאיתור ממלא מקום. בוטלה "יד" שיועדה לטעינת יחידות מהשטח, וכתוצאה מכך בעלי המטען נאלצו לחזור כלעומת שבאו עם היחידות עצמן, בוטלו 6 "ידיים" בשל העדרם של בקרים. נכון לשעות הערב 12 אוניות לא נפרקו.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות כמו גם יו"ר ועד מנ"ע, בחרו שלא להגיב.
לא פעם ראשונהלפני חודש פרצה אותה מחלוקת בין ההנהלה לבין ועד ציוד מכני בנוגע להדרכת מנופאים בסימולטור במנוף מוגבה. ההנהלה דרשה מהמנופאים שמונה שעות הדרכה בסימולטור למנופים המוגבהים. הוועד טען שהמנופאים צריכים לקבל שכר תפעולי של מנופאי ולא לפי שכר הדרכה שהוא נמוך יותר. במחאה על כך שיחרר הוועד במשמרת ב' מפעילים לביתם.