צפירות מחאה באשדוד
15/3/2018
חנוך ויניקמין
עשרות משאיות שהמתינו זמן רב לקבל שירות בנמל אשדוד מצאו דרך למחות. יחד הן צפרו כדי להעיר את האחראים בנמל למצב התפעולי. "כל יום שאני בנמל יורד לי שבוע מהחיים", אומר מנהל סוכנות בנמל. "להנהלת הנמל לא יורדת אגורה מהשכר ולא אכפת לה", אומר סוכן אונייה.
"המצב התפעולי בנמל אשדוד הוא הבעייה האמיתית", אומר סמי ניאגו הבעלים של כרמל, אחת מסוכנויות האונייה הגדולות בישראל. "מנהל התפעול שלנו בנמל אשדוד שעובד קרוב ל-25 שנה אמר לי בביקורי בנמל כך: סמי שתדע, המצב כל כך קשה לנו, לאנשים שצריכים לעבוד בתפעול אוניות באשדוד, שכל יום שאנחנו באים לעבודה זה שבוע פחות בחיים.
"נפגשתי עם יו"ר חברת הנמל, אורנה הוזמן בכור, סיפרתי לה מה אמר לי עובד מסור ונאמן עם קשרים טובים בנמל. אם הוא אומר לי את זה, אזי הגיעו מים עד נפש". מה היא השיבה? "אני מצטערת לשמוע על כך". זה הולך ומחמיר. "הנה אתמול הודיעו לנו מנמל אשדוד שלאחר ישיבת חירום הם החליטו לקצץ לנו 250 פעולות (בינתיים) באחד מהשירותים שלנו.
"הם הסבירו לי שהם לא יוצאים מהכאוס בנמל 'אנחנו מאבדים אוניות לטובת נמל חיפה, אניות בורחות'. אמרתי להם מה אתם רוצים ממני איך אני קשור לעניין הזה? יש לי איתכם מסגרת עבודה חוזית במסגרת חלון עבודה עם מספר פעולות מובטח. אינני מתכוון לוותר זה יעבור לפסים משפטיים".
סוכן אונייה אחר שעובד באופן אינטנסיבי בנמל אשדוד צלצל ל"המטען" לשפוך את טרוניותיו. הדברים שהוא סיפר תואמים את הטענות של סוכני אונייה אחרים אבל הוא טען שלדידו ההנהלה אחראית, אבל כל עוד שכרם של המנהלים לא נפגע ולא נופלת שערה מראשם הם לא יטפלו בעניין כמו שצריך".
מנמל אשדוד נמסר בתגובה: אורנה הוזמן בכור, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, מסרה בפגישתם למר סמי ניאגו את הדברים הבאים: "אני מבינה את מורכבות האתגר והקשיים הנמליים, כפי שהצגת אותם, ובכוונתי לפעול להיטיב את המצב".
ממשרד התחבורה, שהוא המשרד הממונה על חברת הנמל, לא נמסרה תגובה.