חיפה: הקישון חלופה למערבי

בטיוטת הסכם העקרונות לקראת הרפורמה של חברת נמל חיפה יש סעיף לפיו חברת נמלי ישראל (חנ"י) תחל מיד בתכנון הפיתוח של נמל הקישון להתאמתו לאוניות פנמקס. חנ"י תחזיר בשנת 2020 את קישון מזרח לנמל חיפה.

כיום הוא משמש כנמל עבודה לבניית נמל המפרץ וב-2020 כבר לא יהיה צורך בנמל עבודה. כיום משלמת חנ"י לנמל חיפה על השימוש בשטח.

התוכנית היא שרציף הקישון ישופץ כרציף תפעולי חדש וירובד באספלט, יונחו בו מסילות למנופים ותותקן תאורה. בין קישון מזרח למערב יוקם גשר בהשקעה של 60 מיליון שקל.

הכוונה היא שהקישון יוכשר לטיפול באוניות מטען כללי וצובר עם סגירת הרציף המערבי, כשפרויקט חזית הים העירונית ייצא לפועל. מקור של "המטען" הסביר: "עם פתיחת הנמלים החדשים תהיה עלייה במטען הכללי כמו בשאר המטענים. ההערכות הן לגידול של בין 4 ל-5 אחוזים. מדובר בשטח תפעולי חלופי למערבי. הקישון יותאם כך שתוכלנה להיכנס אליו אוניות עד לגודלי פנמקס וזאת בכוונה להעביר לשם בעתיד את פעילות ממגורות דגון. עם החזרת הקישון מזרח, יהיה רציף נוסף לעבוד איתו במטען הכללי".

במסגרת הסכם עקרונות חזית הים בין נמל חיפה לעירייה תעשה עסקת חילופי קרקעות לפיה חנ"י תוותר על מקרקעי פארק מורד נחל הקישון ובתמורה תקבל 380 דונם משטחי בסיס חיל האוויר המתפנה. רשות מקרקעי ישראל תממן סלילת דרך גישה למתחם עורף הנמל בשטח שתפנה מערכת הביטחון.

העירייה מתחייבת לקדם תוכניות והיתרים במתחם פארק נמלי ישראל לרבות שטח ה-95 דונם. בתקופת הביניים לא תתנגד העירייה לשימוש במקרקעין בשימוש חורג. במסגרת תכנון נמל תעופה חיפה לא יוטלו מגבלות על בנייה בקרית חיים מערבית ועל הקמת ממגורות גרעינים בנמל הקישון בכפוף לעמידה במגבלות הבנייה לגובה ולנקיטה באמצעים למניעת משיכת ציפורים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות