ספסרות בהובלה ימית?

האם המובילים הימיים "מספסרים" בדמי ההובלה באמצעות שימוש בטקטיקה של הפחתת קיבולת על ידי ביטול הפלגות ובכך מעלים את דמי ההובלה? לפי ההערכה של האנליסט לארס ינסן אם יישמרו דמי ההובלה ברמת הנוכחית אזי ענף המכולות עשוי לרשום רווח של 9 מיליארד דולר השנה. האם זה מוגזם?

לפי ינסן הסחר העולמי בטובין משקף ערך של 13 טריליון דולר לטובין מיוצרים בלבד (לא קומודיטי כמו נפט אן עפרות מתכת). במספרים עגולים מאוד, ההובלה הימית מהוות הוצאה של 1.3 סנט לכל דולר שווי של סחורה. עליית דמי ההובלה עד כה בשנת 2020 פירושה שלכל דולר של סחורה ערך עליית דמי ההובלה היא של 0.0009 דולר - האם יש לזה משמעות כלשהי לרווחיות של הסחר?

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.

-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות