התאוששות בחבילות מחו"ל

ההכנסות של דואר ישראל עלו ב-24 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2021 והסתכמו ב-429 מיליון שקל. הדואר רשם גידול קל בהכנסות לראשונה מאז תחילתה של מגפת הקורונה ברבעון הראשון של שנת 2020.

הרווח הנקי ברבעון עמד על 2.9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 105 מיליון שקל באותה תקופה אשתקד. רווח? עיקרו נובע ממכירת נכס בתל אביב ולא מעסקי הליבה של הדואר. רווח נוסף מקורו בשוק ההון שהוסיף 15 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. כלומר אלמלא מכירת הנכס ורווח הון בבורסה הרבעון היה מסתיים בהפסד.

גידול של 40% נרשם בהזמנת חבילות מחו"ל ברבעון הראשון של 2021 לעומת אותו רבעון של השנה שעברה בו חלה ירידה משמעותית בהזמנות, בעקבות אי הוודאות הכלכלית והשיבושים בשרשרת האספקה בעולם.

בחודשים ינואר-מרץ 2021 הוזמנו 14 מיליון חבילות, מול 10 מיליון באותו רבעון ב-2020. ברבעון הראשון ב-2019 הוזמנו 14.5 מיליון חבילות. עם זאת משקל החבילות ברבעון הראשון של השנה המשיך לעלות ועמד על 4,500 טונות מול 3,200 טונות ב-2020 ו-3,500 טונות בשנת 2019, מה שמעיד על משלוח פריטים כבדים יותר, ככל הנראה כתוצאה מהעובדה שחנויות ורשתות רבות בארץ המשיכו להיות סגורות ברבעון הראשון של השנה.

לפי הדואר, ברבעון הראשון של 2021 נמשכה הפגיעה בשרשרת האספקה העולמית עקב משבר הקורונה ואירועים נוספים, דבר שהשפיע על פעילות המשלוחים שלה. החברה המשיכה גם ברבעון זה לספוג הפסדים כבדים עקב חובת מתן השירות האוניברסלי המפוקח מחד, ועליית תשומות בהובלה אווירית במאות אחוזים, מאידך.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות