האסטרטגיה המוצלחת של המובילים הימיים לבטל הפלגות, שסייעה להם לשמור על דמי ההובלה ועל הרווחיות, נמצאת כעת בדיונים במשרד המשפטים האמריקאי ובנציבות הימית של ארה"ב (FMC).
לפי חוק הספנות האמריקאי מותר לברית ימית לבטל הפלגה, ובלבד שזה נעשה בכדי להתאים את הקיבולת לביקוש ובתנאי שאין בכך פגיעה בשירות או לגרום להעלאה בדמי ההובלה.
לא תהייה זו משימה משפטית פשוטה להוכיח שימוש לרעה בדומיננטיות מסחרית, אבל צריך לזכור שזה נעשה מול משרד המשפטים ומי שמכיר את מערכת המשפט מבין שזו רולטה.