החשמליות נפרקו באשדוד

ביום שני נפרקו בנמל אשדוד היחידות הראשונות של הרכבת החשמלית של רכבת ישראל. היחידות מדגם DDEMU מתוצרת סימנס הובלו באונייה גרנדה סקנדינביה של חברת גרימלדי המיוצגת בישראל בידי קבוצת אלאלוף.

הרכבות החדשות תחלנה בפעילות עם השלמת רשת החישמול במסילות של סובב השרון: רעננה, הוד השרון, כפ"ס, פ"ת, ראש העין, בני ברק, וכן בקו לאשקלון, הכולל את תחנות בת ים, חולון, ראשל"צ משה דיין, יבנה, אשדוד ואשקלון, בה מוקם מתחם תפעולי חשמלי עם מוסך לקרונועים החשמליים.

רכבת תורכב מ-4 עד 14 קרונות בהנעה עצמית חשמלית, ללא צורך בקטר. הרכבות מגיעות בתצורה של שישיית קרונות או רביעיית קרונות, כאשר ניתן לשלב בין התצורות השונות במגוון אופנים. לקרונועים החשמליים הספק של 8,046 כוחות סוס ומשולבות בהם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, לרבות מערכת המונה את מספר הנוסעים; מערכת מידע חכמה לנוסע, המחוברת לפיקוד הרכבות הארצי ול-GPS, ומציגה את מסלול התקדמות הרכבת והתחנות בדרך; ומערכת דיאגנוסטיקה חכמה המנטרת את מצב התחזוקה של הרכבת ומאפשרת גילוי ותיקון תקלות בזמן אמת.

מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר: "הקרונועים החשמליים מהווים את העתיד של רכבת ישראל, קליטתם והכשרת הצוותים להפעלתם נעשית במקביל להתקדמות בעבודות הסברת המסילות לחשמל".


צילום לירון מולדבן


צילום לירון מולדבן


צילום שבתאי טל

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות