הנציבות מכירה בבעיה, אבל

הנציבות האירופית מכירה בכך שיש כעת בעיה בענף הספנות הקווית. האם המסקנה היא שיש לפתוח בחקירה או שיש לבחון מחדש את הפטור שניתן לבריתות?

בעלי מטענים ומשלחים, דרך הארגונים שלהם, לא אחת התריעו בפני הנציבות האירופית על המצב בענף. הגם שלא ברור עדיין מה חולל את המשבר, משלחים ובעלי מטענים מאשימים את המובילים הימיים בכך שהם פוגעים בשרשרת האספקה באירופה.

בין היתר הם האשימו את המובילים הימיים באי כיבוד חוזי הובלה תקפים, קביעת תנאים בלתי סבירים הנוגעים לבוקינג, וקביעת תעריפים העולים בהרבה על אלה המוסכמים בחוזים. לטענתם המובילים מעלים את מחירי ההובלה בכל פעם שהם רואים לנכון למרות התעריפים והחיובים הספציפיים שסוכמו. יתרה מכך, לטענת הארגונים המובילים ממשיכים להעלות את דמי ההובלה בתוספות שונות.

אבל הנציבות רואה את הבעיה בעין אחרת מזו של המתלוננים, ונוטה יותר להסברים של המובילים הימיים.

הנציבות אמרה שהעלייה החדה בדמי ההובלה אינה מהווה כשלעצמה עילה לפתוח בחקירה.

מנגד הכירה הנציבות שהמצב הזה מחייב בחינה מחדש ברמה העולמית, כלומר דיון ברמה של הרגולטורים בעולם.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות