צים: שירות עצמאי מהודו

בשנים האחרונות השירות של צים מהודו לישראל מתבסס על השירות של MSC (תחת המותג INDUS). השירות העצמאי של צים שפקד את נמל חיפה, בוטל בנובמבר 2018 בשל העדר רווחיות. ל-MSC היו אוניות גדולות בהרבה מהאוניות של צים (2,700 TEU) ולצים היה כדאי יותר להוביל עם MSC.

אלא שהזמנים השתנו וגם דמי ההובלה כבר לא מה שהיו. עברו שלוש שנים מאז נחתם ההסכם עם MSC וצים מחזירה לחיים את השירות העצמאי שלה.

בקו הישיר (שיכונה ZMI) ישרתו ארבע אוניות של 4,250 TEU בסבב הבא:

Mundra - Nhava Sheva - Colombo - Haifa - Mersin - Istanbul – Mundra

הקו מתוכנן להתחיל לפעול בינואר 2022. הוא יופעל בלעדית ע"י צים ויציע ללקוחות החברה זמני הובלה מהמהירים בשוק, שירותים יעודיים למטענים מיוחדים וחריגים, קישור מהיר ומסונכרן למערך הקווים האזורי של צים בים התיכון ובאסיה וכן מערך שטעונים ליעדים בצפון ומזרח אירופה, הים השחור, ובתת היבשת ההודית.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים: "הקו החדש המחבר את תת היבשת ההודית לישראל ולמזרח הים התיכון הוא שיפור נוסף של מערך השירותים שלנו ללקוחות ישראליים, ותוכנן במטרה לתת מענה מדוייק לצרכים המתפתחים בסחר החשוב עם הודו. פתיחת קו עצמאי של צים מאפשרת לנו גמישות תפעולית רבה ומתן פתרונות חדשים ויעילים המותאמים לצרכים הייחודיים בסחר".

רני בן-יהודה, סמנכ"ל בכיר, סחר חוצה סואץ ואטלנטי, הוסיף: "ZMI, המופעל בלעדית ע"י צים, מדגים את הגישה שלנו שבמרכזה היענות לצרכי השוק. הקשבנו ללקוחות בארץ ובנינו פתרון אופטימלי, מהיר ויעיל, שיגובה ע"י מערך השירות האיכותי של צים בארץ".

צים לא חושפת מה היו השיקולים שלה, האם ההצטיידות באוניות מחייבת אותה לפתוח שירותים ואולי במו"מ על חידוש החוזה עם MSC מחיר הסלוט שהוצע לה גבוה מזה של ניהול שירות עצמאי.











































-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות