כל עוד משרד התחבורה האמריקאי (ה-FMC) התעסק בזוטות מול המובילים הימיים, כמו בדיקת דמי השהייה, זה היה משחק בקפצונים.
עכשיו נכנס שלב יותר מורכב שבו חברי הבריתות נדרשים לספק נתונים על מחירים ותמחור ולהעבירם לניתוח של יחידה שמתמחה בבדיקת הסכמים הנוגעים לפעילות המתואמת של מובילים ימיים על מנת לבדוק האם הם עומדים בחוק הספנות האמריקאי משנת 1984.
"המטען" מוצא שהתופעה של פתיחת שירותים עצמאיים מחוץ לבריתות על ידי חברי הברית יכולה להתפרש כהכנה ליום שבו בריתות תיאסרנה.