זיהום אוויר מכלי שיט

לאחר דיונים מרתוניים סיימה ועדת הכלכלה של הכנסת לאשר את תקנות הנמלים, העוסקות במניעת זיהום אוויר הנפלט מכלי שיט העוגנים במימי החופים ובאזור הימי של מדינת ישראל.

התקנות מגבילות את השימוש בחומרים מדללי אוזון, פינוי חומרים כאלה למתקן קליטה נמלי, איסור שריפת פסולת בכלי שיט, קביעת הוראות בנוגע בהפחתת תכולת גופרית בדלק הימי ובכלי שיט הרתוקים לרציפים ועוד.

בכך מצטרפת ישראל למדינות בעולם שאימצו את התקינה האירופית והאמנה הבין לאומית (MARPOL) הקובעת מגבלות מחמירות על רמות הפליטה של כלי שיט.

התקנות שהוגשו על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח"כ מרב מיכאלי גובשו על ידי רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה.

בישיבות הקודמות הסבירה נציגת משרד התחבורה עו"ד שירה סופר שהחקיקה מאמצת הוראות אירופיות להפחתת גופרית בדלק לכלי שיט שנועדו להפחית פליטות. לדבריה, התקנות מהוות יישום הנספח השישי באמנה למניעת זיהום הים והאוויר מפעילות ספנותית.

"יש לזה חשיבות סביבתית והשפעה על מעמד המדינה בזירה הבינלאומית", אמרה עו"ד סופר, והוסיפה: "המדינה עברה מבדק בינ"ל ב-2013, בו התחייבה לאמץ בחקיקה את נספחי האמנה. זה יאפשר לנו לעמוד במחויבות הזו, בייחוד על רקע זה שהמדינה אמורה לעמוד במבדק נוסף בעוד שנה. האישור אמור להקל על כלי שיט ישראלים בבדיקות בנמלים זרים".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות