ריסון עד סוף העשור
22/8/2024
חנוך ויניקמין
קיבולת הצי של מארסק עומדת כיום על 14.4% מהצי העולמי (לפי דירוג אלפליינר). מבחינת צבר ההזמנות עוברות אותה בקיבולת חמש חברות ספנות, אלא שמארסק נצמדת לתוכנית הריסון בצמיחה עד סוף העשור.
זאת למרות שהיא החמיצה שתי הזדמנויות נדירות לניצול קיבולת נוספת (מגפת הקורונה והחותים), שבהן כל תוספת קיבולת הייתה שווה זהב.
מאז שנת 2018, שינתה מארסק את המדיניות והגדירה עצמה כחברת לוגיסטיקה משולבת, במקום חברת ספנות של מכולות.
הכוונה טובה. לברוח מהתנודתיות בדמי ההובלה למשהו יציב יותר. לוגיסטיקה למשל.
הכתבה המלאה בגרסה למנויים.