השטעון טרם חזר במלואו

תנועת המכולות בנמלים בחתך של שטעון מלמדת על התאוששות ניכרת בשנת 2024 לעומת השפל הכבד בנובמבר ודצמבר 2023. עדיין חסרים 16% להגיע להיקף השטעון שהיה בשנת 2023.

שוק השטעון חשוב לסחר כי הוא גורם לאוניות אם לפקוד את הנמלים ובכך מגדיל את היצע השירותים וגם יכול להוזיל אותם. מאידך נמלים לא אוהבים שטעון כי זו תנועה שמשלמת מעט ומעמיסה על כושר התפעול בנמל. חיסרון נוסף שלה הוא העדר היציבות, זאת בניגוד חריף לסחר.

"המטען" אסף את נתוני השטעון של חנ"י ושל רספ"ן כדי להדגים את העדר היציבות ולהעמיד בפרופורציה את שנת 2024 ו-2023.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.





רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות