IRU: הובלת נוסעים צנחה

חברות ההובלה היבשתית בעולם ירשמו השנה ירידה של 18% בהכנסות בהשוואה לשנה קודמת. כלי רכב להובלת נוסעים רשמו ירידה של 57%! או הפחתה של 81 מיליארד אירו בהכנסות, כך לפי נתוני IRU הארגון בינלאומי של חברות ההובלה היבשתית.

מועצת המובילים, שחברה בארגון, מציינת שלפי IRU למעלה מ-3.5 מיליון חברות הובלה והיסעים בעולם, יספגו השנה ירידה חסרת תקדים בהכנסות, כתוצאה ממגבלות התובלה ומההאטה הכלכלית עקב מגפת הקורונה.

הירידה הגדולה בפעילות ביותר הינה במזה"ת ובצפון אפריקה (ירידה של 22% בהכנסות), לאחר מכן בדרום מזרח אסיה (ירידה של 21%) ובאירופה (ירידה של 17%).

לדברי דוד כוכבא, מנכ"ל מועצת המובילים: "בישראל המצב פחות חמור. סקטורים מסוימים בתחום ההובלה נפגעו בסדרי גודל של 18%, בעיקר בהובלת דלקים. ירידה מתונה יותר נמצא בפעילות הנמלית, יבוא ויצוא, שפועלת תחת השפעת הסחר הבין-לאומי. בסקטורים היציבים יותר נמצא ירידה של 10% בפעילות. אך לעומת זאת, בחלק מהסקטורים יש עלייה בביקוש, בעיקר בתחום משאיות החלוקה והובלה בקירור".

לפי מועצת המובילים, בישראל המשבר בחברות ההיסעים הינו חריף בגלל הירידה המוחלטת בתיירות הפנים והחוץ. כמו כן הענף סובל מרגולציה קשה בנוגע למספר נוסעים מורשים באוטובוסים, בתחבורה הציבורית ובהסעות עובדים. עלויות תחזוקה וחיטוי גבוהות והצורך בהעסקה חלקית של נהגים מול הדרישה לתשלום שכר מלא, מכבידים על עלויות התפעול באופן ישיר.

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים דורש מממשלת ישראל לפתוח דיאלוג מול נציגי ענף ההובלה לשם קידום חבילת סיוע לחברות ולצד זה לקדם פרויקטים של ההסבה המקצועית לאוכלוסיות צעירות שמתאימות להשתלב במקצוע הנהיגה, בקרב אוכלוסיית הבלתי מועסקים.

בן הרוש: "הענף מתאים את עצמו להתפתחויות במשק ובכלל זה הוצאה של עובדים לחל"ת, ניצול ימי חופשה ואף פיטורים. ברור שלאורך זמן יימצאו חברות שיקלעו למשבר וחובה להעניק חבילות סיוע לחברות אלה, על מנת לשמר את כושר ההובלה לימים בהם נחזור לשגרת עבודה, כאשר הענף לאורך השנים גדל בהלימה ישירה לגידול בתוצר".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות