מה עושים עם טכוגרף דיגיטלי?

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ יעקב מרגי, אישרה את התיקון לתקנות התעבורה, שמסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי. התקנות יכנסו לתוקף לאחר הצטרפות ישראל לאמנה האירופית, בעוד חצי שנה לפחות. כלי רכב כבדים חדשים יחויבו בהתקנת הטכוגרף הדיגיטלי וברכבים הישנים המעבר יהיה הדרגתי. לפי התקנות, מי שיסרב להציג לשוטר את הטכוגרף הדיגיטלי יראו בו כמי שעבר עבירה לפי תקנת שעות העבודה.

כמו כן החליטה הוועדה להתאים את משך שמירת המידע האנלוגי לתקופת שמירת המידע של הטכוגרף הדיגיטלי, כך שמי שמפעיל טכוגרף אנלוגי יצרך לשמור דסקיות של 365 ימי עבודה, במקום 180 היום.

מדובר במערכת של משרד התחבורה, המייצרת צופן ומנפיקה כרטיסים חכמים להפעלת הטכוגרף הדיגיטלי, שיחליף את הטכוגרף האנלוגי. המערכת משובצת תוכנה לחישוב שעות הנסיעה והמנוחה, בהתאם לחוק בישראל.

משרד התחבורה הבטיח לוועדה לקדם תיקון לתקנה 168 העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים. גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ולמה אני מתכוון? הטכוגרף חי, קיים ונושם, אבל איך מיישמים אותו? כאשר הטכוגרף יאותת לנהג לעצור, איפה הוא יעצור את המשאית?

"הנתונים הקיימים היום אצל המשטרה, כוללים את הדיסקט היומי של הנהג ואילו בטכוגרף הדיגיטלי מדובר בדיסקט מחשב שנמצא במשאית ובאוטובוס ואיננו מאפשר לעקוב אחרי הנהג. יש נהגי אוטובוס שעובדים משמרת א' בחברה אחת ועוברים לחברה אחרת לעבוד במשמרת ב', אז איך אפשר לפקח על שעות העבודה של נהג?

"משרד התחבורה בקש שלא להתנות את הטכוגרף בתיקון תקנה 168 (שעות עבודה ומנוחה), אבל התקנה הזאת לא ברורה, אנו יום יום בבתי המשפט בגלל זה. אני מלווה את משרד התחבורה כמעט 20 שנה והם אומרים שיתקנו את החוק.

"אי אפשר להתעלם מהנהגים שקמים לפרנסתם בשעה 4:00 לפנות בוקר, אם להסיע נוסעים וילדים ואם להוביל מטענים. אנו לא רוצים להיות עבריינים, לא רוצים להפליל את הנהג ולא את החברה, אבל שהתקנה תהיה ברורה!".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות