תאונות דרכים כבדות

בשנת 2020 התרחשו בכבישי ישראל 1,565 תאונות דרכים במעורבות של כלי רכב כבדים מתוכן 70 תאונות דרכים קטלניות בהן נהרג לפחות אדם אחד ו-286 תאונות קשות.

774 תאונות דרכים במעורבות רכבים כבדים (טנדר, טרנזיט ומשאית במשקל 3.5 טון ומעלה), אירעו בשנת 2020 בתחום העירוני, מחצית מכלל תאונות הדרכים עם רכבים כבדים בשנה זו.

מבין התאונות עם משאית וכלי רכב כבד בעשור מעל 12 אלף התרחשו בערים ובישובים: למעלה מ-1,400 מהן אירעו בתל אביב, 1,324 אירעו בירושלים, 677 תאונות במעורבות רכב כבד אירעו בחיפה, 490 בבאר שבע ו-434 בפתח תקווה.

לפי עמותת אור ירוק המשקל הרב, הנקודות המתות המקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירים את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. עוד טוענת העמותה שאחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך עיר היא שאין להן מקום חניה מסודר. כך, נוצר מצב שבו נהגים של כלי רכב כבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בסביבת האוכלוסייה, בין היתר בקרבת ילדים.

להערכת אנשי מקצוע, חסרים אלפי נהגים של כלי רכב כבדים בישראל. התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "במקרה של תאונה עם רכב כבד הסיכון לפגיעה קשה וקטלנית גדול. נהגי המשאיות והרכב הכבד שנדרשים לעבוד על הכביש במשך שעות ארוכות בניגוד לחוק הם כפצצה מתקתקת ובכל רגע עלולים לגרום לתאונה רבת נפגעים.

"במשרד התחבורה חייבים לגבש רפורמה בכל הקשור להסדרת תחום הרכב הכבד בישראל. יש להכשיר ולגייס נהגים חדשים ואיכותיים, לצמצם את שעות הנהיגה הרבות ולהגדיל את מערך האכיפה לתקינות כלי הרכב הכבדים".

-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות