מטען לא כדאי לרכבת

ברבעון השלישי של השנה הובילה רכבת ישראל 1.8 מיליון טון, לעומת 2 מיליון טון באותה תקופה אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו ברבעון על 69 מיליוני שקלים בהשוואה ל-76 מיליון באותה תקופה אשתקד.

ההפסד מהובלת מטענים עמד על 20.9 מיליוני שקל, ברבעון השלישי של 2021 לעומת הפסד של 12.6 מיליון שקלים באותה תקופה אשתקד.

לפי הרכבת, הובלה באמצעותה יקרה יותר לעומת משאית, ולכן נדרשת סובסידיה ממשלתית המשקפת את האינטרס הלאומי שהינו הפחתת הגודש בכבישים, הזיהום, ותאונות הדרכים. בשל כך, נעשית ההובלה כיום בתמורה שאינה משקפות את ההוצאות. הובלה ברכבת איננה כדאית מבחינה כלכלית לרכבת ישראל.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות