ההפסד מהובלת מטענים גדל
25/5/2022
אודיה שווץ
ברבעון הראשון של 2022 הובילה רכבת ישראל 1.83 מיליון טונות, בהשוואה ל-1.9 מיליון טונות באותו רבעון אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על 40 מיליון שקל, לעומת 41 מיליון שקלים באותו רבעון אשתקד. ההפסד מהובלת מטענים ברבעון עמד על 19.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.4 מיליון שקלים באותו רבעון אשתקד.
ההפסד מיוחס להקטנת מספר רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחשמול רשת המסילות.
בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.
מרכבת ישראל נמסר שהובלת מטענים ברכבת אינה מתועדפת על ידי המדינה וכן פיתוח תשתיות המסילה והחשמול פוגעים ביכולת ההובלה וברווחיות התפעול באופן ניכר. לפי דובר הרכבת "מצב זה צפוי להשתנות עם השלמת המסילה המזרחית ו/או תיעדוף ממשלתי וסובסידיה המביאה בחשבון את התועלות המשקיות של ההובלה ברכבת".