ההפסד מהובלת מטענים גדל

ברבעון הראשון של 2022 הובילה רכבת ישראל 1.83 מיליון טונות, בהשוואה ל-1.9 מיליון טונות באותו רבעון אשתקד. הכנסות הרכבת מהובלת מטענים עמדו על 40 מיליון שקל, לעומת 41 מיליון שקלים באותו רבעון אשתקד. ההפסד מהובלת מטענים ברבעון עמד על 19.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 17.4 מיליון שקלים באותו רבעון אשתקד.

ההפסד מיוחס להקטנת מספר רכבות המטען המופעלות, בשל הפסקת תנועה יזומה לצורך עבודות תשתית ופיתוח, כמו כן לצורך עבודות לחשמול רשת המסילות.

בשנת 2020 החלה רכבת ישראל בביצוע פרויקט המסילה המזרחית אשר תהווה ציר עוקף למסילות החוף ופרוזדור איילון, ותגדיל משמעותית של הגמישות התפעולית של רכבת ישראל וכן את פוטנציאל שינוע המטענים.

מרכבת ישראל נמסר שהובלת מטענים ברכבת אינה מתועדפת על ידי המדינה וכן פיתוח תשתיות המסילה והחשמול פוגעים ביכולת ההובלה וברווחיות התפעול באופן ניכר. לפי דובר הרכבת "מצב זה צפוי להשתנות עם השלמת המסילה המזרחית ו/או תיעדוף ממשלתי וסובסידיה המביאה בחשבון את התועלות המשקיות של ההובלה ברכבת".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות