כלי רכב חשמליים מצטיינים בעלויות תפעול ואחזקה נמוכות. אם כך, מתבקש שבעלי ציי רכב גדולים יאמצו כלי רכב חשמליים בהיקפים הולכים וגדלים כאשר בראש הרשימה נמצא את חברות ההשכרה.
ההתחלה הייתה מבטיחה. בשנת 2021 הזמינה הרץ 100 אלף מכוניות טסלה, כאשר בפועל סופקו 30 אלף טסלות. בשנה האחרונה מכרה הרץ את מרבית הטסלות במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק.
מה גרם למהפך? אין חולק על העובדה שעלות התפעול והאחזקה של כלי רכב חשמליים נמוכה יותר מהעלות של רכבי בנזין. אז איפה הבעיה?