החשמלי כאן להישאר (ב')
18/11/2024
דן מוזס
אחזור בקצרה על הטיעונים ש"הסבירו" מדוע כלי רכב חשמליים לא יצליחו: הטכנולוגיה מאד יקרה, אין עמדות טעינה לרכב, לא יהיה מספיק הספק חשמלי לטעון את כל כלי הרכב החשמליים, כלי הרכב לא ישרדו יותר מכמה שנים, עלות החלפת הסוללה יקרה מאוד, מחירי כלי הרכב החשמליים המשומשים ירדו בחדות והצרכנים יפגעו.
אקדים ואומר שכיום כלי הרכב החשמליים אינם מושלמים. בעיות של התחלה הן דבר צפוי אבל טסלה, חברה שלא ידועה במיוחד בבקרת איכות, הצליחה לייצר כלי רכב שמגיעים ל-300,000 או אפילו ל-500,000 קילומטר בלי עבודות תחזוקה מהותיות.
זה לא בגלל שטסלה מובילה באיכות אלא כי ההבטחה הראשונית של כלי רכב חשמליים מתקיימת. הם פשוטים יותר לייצור מכלי רכב קונוונציונליים, עם פחות חלקים נעים, פחות חלקים שדורשים ייצור מדויק ופחות תחזוקה. כך רוב המכוניות החשמליות החדשות.
הכתבה המלאה בגרסה למנויים.