אל על: שני מטוסי מטען
25/1/2021
חנוך ויניקמין
לאחר שנה של פעילות משותפת עם חברת התעופה אטלס בקו תל אביב ליאז' ותל אביב ניו יורק, מחליפה אל על את אטלס בחברת Longtail וזאת כדי להגדיל את הצי לשני מטוסי מטען בשלב זה ובהמשך לעוד מטוסים.
הפעילות המשותפת עם Longtail הינה במסגרת הסכם שיתוף פעולה עם CargoJetX האמריקאית שהיא בעלת צי המטוסים. כיום מפעילה אל על שני מטוסי מטען, אחד מהם משרת את הסחר הישראלי.
הסבב השבועי: ת״א ניו יורק, ליאז’ הונג קונג וארבע טיסות ת״א ליאז'. למעשה אל על מקריבה הכנסה שכן המטוס הזה יכול להכניס יותר בקווים אחרים, אבל המדיניות שלה הוא להעדיף את השוק בישראל.
המטוס השני שפועל בעבור אל על מועסק בשירות הכי רווחי: ניו יורק - הונג קונג - שנחאי. התפעול של המטוסים נמצא בידי longtail שטייסיה וזכויות הטיס שלה מכסות את השירות. מדובר בחברה הרשומה באיי ברמודה ולכן יש לה את הזכויות של חברה בריטית. זה אומר חופש לקשר בין אירופה לאסיה ובין אירופה לצפון אמריקה.