פריסת תשתיות גז נכשלה

הוועדה המיוחדת של הכנסת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), דנה בהערכת פוטנציאל צריכת גז טבעי במשק כגון תחבורה, בתי חולים, מגורים ועוד ושמעה על בלבול גדול ברגולציה, בפריסת התשתיות ובקידום השימוש בגז טבעי.

מנכ"ל מועצת המובילים בישראל דוד כוכבא אמר חד משמעית שענף ההובלה לא יעבור לשימוש בגז טבעי בעוד במשרד האנרגיה סבורים שענף התחבורה הולך לקראת שימוש בגז טבעי. יו"ר פורום הגז הטבעי לתחבורה תמיר רז סבור שתחבורה הכבדה בישראל צריכה לעבור לפעול על גז. סגן ממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים מקלדה רביע ציין כי לקראת 2021 משרדו ישקול מעבר לפעילות משאיות אשפה בגז.

מנכ"ל חברת רימון גז טבעי אריה זאוברמן טען שיש בלבול גדול והעדר הסכמה ולכן לא מצליחים לפרוס תשתיות גז. גם מנכ"ל חברת נגב גז טבעי משה שפיצר הלין על רגולציה חלשה. לדבריו, העדר תיאום בין משרדי הממשלה גורם לכך שהחברה שבניהולו פרסה רשת שיכולה להעביר 500-700 מיליון קוב גז בשנה, בפועל רשת ההולכה מעבירה רק 170 מיליון קוב.

מנהל תחום תשתיות ופיתוח במרכז השלטון מקומי, עמיחי דרורי טען שיש הנחיות סותרות, הקשיים מאוד מהותיים ואין פתרונות. כך הנושא לא יתקדם, טען דרורי. מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה חן בר יוסף הודה כי המיזם להקמת תחנות לתדלוק בגז נכשל וכי משרדו מתכוון לצאת במכרז חדש.

ח"כ סמי אבו-שחאדה הגיב על הרעיון למעבר הנעת תחבורה במימן ושאל, האם זה ריאלי? והוסיף "זה נראה לי חלום רחוק". יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר אף שהתחום אינו במנדט של הוועדה, הוועדה רואה את הפרדוקס בתחום. יש פה משהו שלא מתחבר להגיון. חסרה הבהרה ברורה של שר האנרגיה לשר תחבורה, לאן אנחנו הולכים. התחום התגלה במלוא מערומיו, מה שנראה כמעט חסר פתרון. כולם רוצים שזה יקרה, אולם הסיכויים שזה יקרה אפסיים".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות