מי ישלם?

יום 13 במאי 2013 נקבע כמועד הפקידה האחרון של אניית הגלנוע Nissos Rodos בנמל חיפה. עד אותה עת היא פקדה את הנמל ברציפות, כשירות "עוקף סוריה" שהקימו ותפעלו חברת "הלניק" היוונית וחברת "סיסא" הטורקית. הישרות הוביל משאיות ונהגים מטורקיה בנתיב שחלקו הישראלי כלל פריקה בנמל חיפה ומעבר לגשר שייח חוסיין ומשם הלאה לירדן ולמדינות המפרץ, במקטע ימי ויבשתי.

נכון לאותה עת הצטברו אגרות נמל בסך חצי מיליון דולר ששולמו על ידי הסוכן המקומי "טירן" וחברת "פאל" הקשורה אליו, וכן חוב לספקי דלקים, וחובות נוספים בעבור הוצאות ליווי ומעבר הגשר שהצטברו אף הם לכדי כמה מאות אלפי דולרים נוספים. אלה לא שולמו לסוכן בישראל על ידי מנהלי הקו.

בתוך כך נדחתה הטענה כי "טירן" ו-"פאל" שימשו כביכול כ"שותפות" בקו ולכן היה עליהן לפנות ל"פתיחת ספרים" במקום לתבוע את החזרי האגרות וההוצאות שהוציאו והעמלות המגיעים להם, וכל זאת תוך שבית משפט השלום, כבוד השופטת סיגלית מצא, מספק סקירה נרחבת של מעמדו ותפקידו של סוכן האונייה בתחום ההובלה הימית.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות