ביטן: להתפשר על הפורשים

ועדת הקליטה דנה בפעם הרביעית בהעסקת יוצאי אתיופיה בנמל אשדוד. יו"ר הוועדה חה"כ דוד ביטן התעקש לערוך דיון נוסף לאחר שבדיון האחרון, לא הייתה כל התקדמות בין משרד התחבורה לבין אוצר לגבי השארתם של ה-26 עובדים מבני העדה האתיופית לעבודה בנמל אשדוד.

ביטן ציין ששרת התחבורה ביקשה מהנהלת הנמל לפתור את הבעיה אך גם על ועד העובדים להתקדם לקראת ההנהלה, ולאפשר פתרון – ע"י עידוד פרישת עובדים ותיקים. ביטן הציע להנהלה לקלוט את כל 26 העובדים תוך אפשרות ניודם לסקטורים אחרים ולוותר מעט על מספר הפורשים. לא להתעקש על 48 פורשים כתנאי להעסקה אלא להתפשר על 34 פורשים בלבד. במקביל הועד ימשיך לעודד עובדים ותיקים לפרוש.

משה ז'נה, מנכ"ל הנמל, השיב שהנמל מצוי בהליך התייעלות ולכן נערכים הסכמי התייעלות עם ההסתדרות והעובדים. "ככל שוועד העובדים יעודד פרישה מוקדמת – נוכל לקלוט. צריכים לפרוש 250 עובדים אך המינימום הוא 98 עובדים שיפרשו, וביחידת התפעול לפחות 48 עובדים צריכים לפרוש - אחרת נקרוס.

"בנוסף, ההסתדרות צריכה לאפשר ניוד עובדים מהתפעול למינהל. נכון שהשכר משתנה – אך הוא מבטיח אופק תעסוקתי". למרות זאת ז'נה הבטיח לבדוק את הצעת הפשרה של ביטן עם האוצר וההסתדרות. לדברי יו"ר ועד העובדים גד בוטבול, לא התנו את קבלת העובדים בנמל שיניידו אותם בהמשך לעבודה אחרת או שהמשך העסקתם תלוי בפרישת עובד ותיק. הם נקלטו – במכרז - לעבודה מסוימת, ולא לעבודה אחרת.

אלון וייס, מנהל החטיבה הימית בהסתדרות: "כל העובדים צריכים להישאר בנמל, ואני מניח שיפרשו מספיק עובדים מיחידת התפעול כדי לשמור על מקום עבודתם של יוצאי אתיופיה דווקא ביחידה זו, אליה התקבלו". תומר שרבף, רכז חברות ממשלתיות באגף השכר באוצר הוסיף את הסכמתו לפשרה, אם תתקבל במו"מ יחד עם ההסתדרות וועד העובדים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות