נחתמה הרפורמה באשדוד

אחרי שמונה שנים של מו"מ ודיונים ארוכים נחתם אתמול הסכם הרפורמה, שיאפשר לנמל אשדוד להתחרות בנמלים הפרטיים. ההסכם מכיל תוכנית התייעלות, שמירה על זכויות העובדים ותוכנית פרישה לאלה שיבחרו לפרוש.

בין עיקרי ההסכם: 10 שנות הגנה מפני פיטורים קולקטיביים לעובדי דור ב' שאינו מייסד, 184 עובדים שיפרשו מרצון יקבלו פנסיה חודשית ומענקי פרמיה והסתגלות. תוקם קרן ייעודית של מאות מיליוני שקלים לתשלומי הפנסיה, תוקם רשת ביטחון לפרמיה עד 70% וקופה ייעודית של עשרות מיליוני שקלים כרשת הביטחון לפרמיה, צמצום פערים בקרב כל קבוצות העובדים בסקטור תפעול ובסקטור ציוד מכני, צמצום פערי השכר בקרב עובדי מינהל, צמצום פערי שכר גם בקרב הבכירים והגדלת תקציב הרווחה והתרבות של הנמל במיליון וחצי שקל.

בטקס החתימה בהסתדרות השתתפו יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שרת התחבורה מירי רגב, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל משרד התחבורה עופר מלכה, המשנה לממונה על השכר באוצר אפי מלכין, רכז החברות הממשלתיות באגף אוהד אלקבץ, יו"ר הדירקטוריון של חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור, המנכ"ל שיקו ז'נה וראשי הוועדים בנמל.

רגב: ״הרפורמה בנמל אשדוד יוצאת לדרך. הסכם ההתייעלות שנחתם עתה הסיר את המחסום בפני צאתו של נמל אשדוד לדרך חדשה. אני שמחה ונרגשת שלאחר שמונה שנים הצלחנו להגיע למעמד זה, וברצוני להודות לשר האוצר ישראל כץ ולאנשיו, ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולצוותו, ליו"ר חברת נמל אשדוד אורנה הוזמן-בכור וצוותה ולוועדי העובדים.

"הסכם ההתייעלות הצטרף לשלושה הסכמים: הסכם תשתיות רציפים 24-25, הסכם העברת מחלקת ים והסכם חילופי שטחים, עליהם חתמנו מאז כניסתי לתפקיד וזאת על מנת להשלים את כל התהליכים של הרפורמה. ההסכם הוכיח שיש מקום גם לזכויות עובדים וגם לתחרות ושוק חופשי. אני בטוחה שנמל אשדוד יתחרה בהצלחה ויביא משקיע אסטרטגי לנמל. בהצלחה לכולנו״.

הוזמן-בכור: "אני מברכת על ההסכם ההיסטורי אשר מסמל התחלה של תקופה ואופק חדש לנמל אשדוד. הודות לשילוב הידיים ואיחוד הכוחות של יו"ר ההסתדרות ומזכירי הוועדים, נציגי משרד התחבורה והשרה מירי רגב, ומשרד האוצר והשר ישראל כץ – נביט אל עבר המחר, ונמשיך בהיערכות לקראת פתיחת התחרות. פנינו קדימה במאמצים משותפים להציב את נמל אשדוד בחזית התחרות, כנמל מרכזי, חדשני ומוביל אל מול יתר הנמלים".

בר-דוד: "ההסכם ההיסטורי שנחתם היום הוא ציון דרך משמעותי לעתידו של אחד מענפי התשתיות החשובים ביותר במדינה. ההסכם עוזר לייעל את עבודת הנמל, להכין אותו לעמידה באתגרי התחרות ובתוך כך לדאוג לזכויות העובדים.

"אני מברך את הצדדים השותפים להסכם ומודה לכל מי שסייע לגשר על הפערים ולהגן על הביטחון התעסוקתי של העובדים. תודה מיוחדת לשרת התחבורה, מירי רגב, על כך שנרתמה לנושא ותודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, והוועדים בנמל, שבמשך שנים הפגינו מנהיגות ואחריות אמיתית. כביתם של כלל העובדים בארץ, ההסתדרות תמשיך להיות חוף המבטחים של עובדי הנמלים גם בעתיד".

ז'נה: "שנים של משא ומתן הסתיימו עם חתימת ההסכם בזכות מחויבותם העמוקה של כלל הגורמים המעורבים. כעת אנו יכולים להמשיך בפעולות המשמעותיות המבוצעות בנמל לקראת פתיחת התחרות. אני מודה לכל הצדדים שלקחו חלק בצעד משמעותי זה".

אדרי: "אנחנו סוגרים מעגל אחרי שמונה שנים בשרשרת הסכמים מצוינים ומאתגרים, שמחד מייעלים את עבודת הנמל ומנגד שומרים ומתגמלים את עובדי הנמל. הצלחנו להוקיר את פועלם של העובדים הוותיקים בנמל באמצעות תוכנית הפרישה הטובה ביותר במשק, ולשמור על ביטחונם הכלכלי והתעסוקתי של העובדים שנשארים בנמל – במיוחד של עובדי הגיוון התעסוקתי, בהם אחינו בני העדה האתיופית.

"כל זאת לא היה נעשה מבלי החלטות נבונות ואמיצות של מנהיגי העובדים בנמל, שאני מוקיר ומעריך מאוד. הבאנו את הנמל ואת עובדיו להיות יעילים יותר לקראת פתיחת התחרות, ומכאן האחריות על הנהלת הנמל ועובדיו לתת תחרות חזקה לנמלים החדשים. כמו תמיד, אנחנו נלווה בנחישות ובאהבה את עובדי הנמלים בכל אתגר חדש שיעמוד בפתח".



רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות