המחיר יהיה זהה בכל נמל

טועה מי שחושב שהתחרות תביא לירידה בתעריפי הניטול או הסוורות, כך לפחות לפי אורנה הוזמן-בכור, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. היא טוענת שהתחרות בפתח תוכרע לא על בסיס המחיר כי אם על בסיס השירות. "בתוך כחודש מספר הנמלים הקיימים יכפיל עצמו כאשר חמישה נמלים הם פרטיים ואנחנו הנמל הממשלתי היחיד.

"בשנתיים האחרונות הקצינו סכום עצום של 2.5 מיליארד שקל להשקעות שנועדו להיערכות לתחרות, וחשוב להדגיש שכל כולו ממקורותינו התקציביים", אמרה הוזמן-בכור בוועידת התשתיות של דה מרקר.

בשאלה על מצב ההמתנות מחוץ לנמלים השיבה הוזמן-בכור: "לפני חודשיים גם בנמלי ישראל היו כ-30 אוניות אשר המתינו לאורך זמן. זוהי משימה שלקחתי על עצמי ואני בוחנת אותה באופן הדוק ואני יכולה לבשר שנכון לעכשיו קיים מספר חד ספרתי של אוניות ממתינות ובסוף השבוע האחרון אף הגענו לשתי אוניות בלבד שהמתינו. חשוב להבין שכל עוד אנו שומרים על מספר נמוך אוניות יעדיפו לבוא אלינו".

הוזמן-בכור הרחיבה כי החדרת טכנולוגיה וחדשנות לנמל, אשר נחשב במשך שנים ארוכות לתחום מסורתי, תאפשר לנמל להתייעל גם מבחינת כוח האדם וגם מבחינת השירות. "ביקרתי בנמלים בעולם וראיתי טכנולוגיות מיושמות שהחלטתי להביא אותן גם אלינו מתוך רצון לייצר ערך לחברה.

"פתחנו את הנמל למיזמי הייטק שיהיה בעבורם 'מגרש משחקים' ולאט לאט גדלנו עד שהיום יש אצלנו למעלה מ-40 סטארטאפים, חממה טכנולוגית ואקסלרטור בינלאומי. בין החידושים: מצלמות שסורקות ב-360 מעלות את הרכב בפריקה ונחסכו מיליונים כהוכחה שהנזק לא נגרם בנמל. רחפנים מסיירים בנמל ומחליפים חלק מאנשי הביטחון.

"ההשקעות בטכנולוגיה מחזירות עצמן – בעזרת חדשנות נוכל לצמצם משאבים, לחסוך בעלויות, לייעל תהליכים ולהעניק שירות טוב יותר".

-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות