מרינה רק בנהריה

ועדת המשנה של מועצה הארצית לתכנון ובניה החליטה אתמול לדחות את התוכנית להקמת שש מעגנות חדשות ולאשר רק מרינה אחת בנהריה.

המשרד להגנת הסביבה ונציגי ארגוני הסביבה התנגדו להקמת מעגנות חדשות, לנוכח השפעתן הצפויה על גריעת החול מהחופים, וצמצום השטח החופי הפנוי שיוותר לציבור הרחב כן הוצגה לראשונה בדיון עבודה כלכלית, שהטילה ספק בהיותה של המעגנה מקור לפיתוח כלכלי.

נציגי רשויות (נתניה, חדרה, חיפה, נהריה, בת-ים ותל אביב), ביקשו להקים מעגנות בשטחיהן בשל התרומה לתיירות, ספורט ימי ולשימושים עירוניים מגוונים. נציג שרת התחבורה, מנהל אגף הנדסה ותפעול נמלים ברספ"ן, תמך בהקמת מעגנות חדשות, לאור המחסור במקומות העגינה, והביקוש הרב לספורט הימי.

הוועדה סברה שלנוכח החשש לפגיעה בסביבה החופית, וניסיון העבר שמעיד על גריעת החולות מהחופים והשפעת גריעת החולות על קצב ההתדרדרות של המצוק וצמצום רצועת החוף הפנויה לשימוש הציבור, המהווה מרחב ציבורי פתוח ללא עלות לבילוי, פנאי וספורט, ככלל, אין מקום לקדם מעגנות חדשות.

לעמדת הוועדה, אין מקום להעדיף מעגנות המשרתות אוכלוסייה מצומצמת יחסית על פני שימוש ציבורי נרחב. לפי הודעת הוועדה היא רואה לנגד עיניה את הכפלת האוכלוסייה בשלושים השנים הקרובות והצורך הציבורי המובהק שילך ויגבר במשאב החופי, כפנוי וזמין לנחלת הכלל. "לנוכח כל האמור ממליצה הוועדה שלא לקדם הקמת מעגנות חדשות למעט בנהריה".

התוכנית שהוגשה על ידי רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה, ביקשה להקים שש מעגנות חדשות בנהריה, בת גלים (חיפה), נתניה, חדרה, שדה דב (תל אביב) ובת ים. כמו כן, הרחבת שש מעגנות קיימות בעכו, שביט בחיפה, הרצליה, יפו, אשקלון ואשדוד, וכן השמשת המתקנים הקיימים בנמל תל אביב וברידינג.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות