ארמוני: "הנמל בשיאו"

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 נמל חיפה רושם שיאים של רווחיות ושל התייעלות. דירקטוריון חברת נמל חיפה אישר שלשום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, מהם עולה תמונה ברורה של עלייה חדה בהכנסות ובמקביל התייעלות הכוללת ירידה משמעותית בהוצאות.

הכנסות הנמל ברבעון השלישי של 2021 עמדו על 210 מיליון שקלים, עלייה של 17% ביחס לשנה שעברה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמדו הכנסות הנמל על 636 מיליון שקלים, עלייה של 14% ביחס לאותה תקופה אשתקד.

התוצאות מצביעות גם על התייעלות משמעותית: במקביל לעלייה בהכנסות, עלות ההכנסות (בעיקרן שכר) ירדה נומינלית בשלושת הרבעונים הראשונים ב-6% ביחס לשנה שעברה. התוצאה – עלייה של 97% ברווח הגולמי בשלושת הרבעונים הראשונים מ-107 מיליון בשנה שעברה ל-211 מיליון בשנת 2021.

גם הרווח התפעולי והרווח הנקי רושמים שיאים: בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 עמד הרווח התפעולי של נמל חיפה על 137 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 16 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד (בניכוי הוצאות חד פעמיות שנרשמו לפרישת עובדים בשנת 2020).

מדובר גם בעלייה דרמטית אל מול הרווח התפעולי שהושג בתקופה שלפני הקורונה. בשנת 2019 הרווח התפעולי בשלושת הרבעונים הראשונים היה 62 מיליון שקל (כולל הרווחים של מחלקת ים שמאז עברה לחברת נמלי ישראל).

גם הרווח הנקי של נמל חיפה לתקופה שהסתיימה בסוף ספטמבר שבר שיא – 218 מיליון שקלים, כמעט פי שניים מהרווח (בניכוי הוצאות פרישה) שהושג באותה תקופה בשנת 2020. בשנה שעברה הפריש הנמל 557 מיליון שקל לתוכנית הפרישה.

תנועת המטענים בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה מציגה עלייה משמעותית בכלל סוגי המטענים: נמל חיפה טיפל בתקופה זו ב-772,269 TEU מכולות יבוא ויצוא מלאות, עלייה של 8% ביחס לשנת 2020 ו-13% ביחס לשנת 2019. אם מכלילים מכולות שיטעון ומכולות ריקות בנמל חיפה עברו בתקופה זו 1,120,288 TEU. מדובר בעלייה של 3% ביחס ל-2020 ו-8% ביחס לשנת 2019.

יבוא מטען כללי נפרק בנמל חיפה בתקופה זו 677 אלף טון, עלייה של 17% ביחס לשנה שעברה. יבוא צובר וחופנים 980 אלף טון, עלייה של 21% ביחס לשנה שעברה. יצוא מטען כללי - נמל חיפה טען בתקופה זו 134 אלף טון, עלייה של 51% ביחס לשנה שעברה.

אשל ארמוני יו"ר דירקטוריון חברת נמל חיפה: "התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי מציגות את הפעילות המאומצת שלנו, עבודה יומיומית של הנהלת הנמל, הדירקטוריון והעובדים, למען הלקוחות ולמען הכלכלה. ואת כל זה אנו עושים במקביל לעבודה מסביב לשעון בנושא ההפרטה.

"המטרה שלי ושל דירקטוריון הנמל, היא להביא את המשקיע הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר, ולסיים את תהליך הרכישה ברבעון הראשון של שנת 2022. אני, יחד עם הנהלת נמל חיפה עשינו את כל הדרוש על מנת להשלים את הליכי ההפרטה ואני משוכנע שאנחנו בישורת האחרונה.

"המספרים שאנחנו רואים בדוחות הכספיים מוכיחים שהרוכש יקבל נמל בשיאו. נמל בריא, יעיל ורווחי שמוכן לאתגרי התחרות של השנים הבאות".

מנדי זלצמן, מנכ"ל הנמל: "שנת 2021 מסתמנת כשיא כל הזמנים של חברת הנמל. כל השנים אני גורס שפחות ממצוין לא מספיק בכדי להצליח, ובכן, השנה, נדרשנו אפילו למעבר למצוין. הביקושים שעלו באחת ברבעון הראשון של השנה בישראל ובעולם כולו, הכריחו אותנו לשנות כיוון באפס זמן במונחי נמל ימי.

"אל מול העיכוב בפתיחת הטרמינלים החדשים, ולצד תהליך התייעלות משמעותי שיישמנו, התחזקנו בעובדי תפעול זמניים, הכשרנו את רציף קישון מזרח לקליטה במקביל של שלוש אוניות מטען כללי, ושינענו כמויות מטען גבוהות מאי פעם. אני רוצה להודות ללקוחות הנמל שהאמינו בנו גם ברגעים לא קלים, תמכו בצעדים שעשינו, וכעת נהנים יחד איתנו מהעבודה ברציפים".

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות