מסוף נובמבר 2024 לא היה שבוע אחד של נחת למובילים הימיים, דהיינו היו 11 שבועות רצופים של ירידות בדמי ההובלה. בסחר מאסיה לצפון אירופה הירידות
האם הגיע סוף עידן הוודאות בענף ההובלה הימית? בעבר חוזי הובלה ימית ארוכי טווח היו הדרך הבטוחה לתכנון שרשרת האספקה ולניהול סיכונים ועלויות, אך
הפסקת האש במזרח התיכון וחגיגות ראש השנה בסין נותנות את אותותיהן. חברות הספנות נאלצות להתמודד עם ירידת מחירים הולכת וגוברת. בעוד שהפסקת האש
מחר יחל רשמית ראש השנה בסין, אבל בפועל הסינים כבר לא בעבודה. סוף השבוע התחבר יפה לחג וקשה למצוא מי שלא גישר על הימים. מי שלא נח בחג הם דמי
ב-29 בינואר יצוין ראש השנה בסין והמשק שם מתחיל לסגור פעילות, שכן חלק גדול מהעובדים כבר החלו בנסיעה הארוכה לכפרים המרוחקים להיות עם משפחתם.
באמצע חודש יולי 2024 החלה ירידה מתמשכת בדמי ההובלה הימית בסחר מאסיה לצפון אירופה ולים התיכון. הירידה הסתכמה עד אמצע חודש אוקטובר ב-60% לערך,
היו ימים בהם דמי ההובלה מהודו לישראל היו גבוהים מאשר אלה מאסיה לישראל. המחיר אז נע בין 6,000 לבין 6,500 דולר למכולה 40 רגל, אבל הימים הללו
האם תמו הירידות בדמי ההובלה? זו השאלה ש"המטען" שאל בסוף חודש אוקטובר לאחר שכמה מובילים ימיים הכריזו על העלאה של לפחות 1,500 דולר למכולה 40
האם הגיע הסוף לירידות? לפחות ארבעה מובילים ימיים הכריזו על העלאה בדמי ההובלה שתיכנס לתוקף בתחילת חודש נובמבר. השאלה היא האם בשלו התנאים
שבוע 12 ברציפות שדמי ההובלה הימית קורסים בסחר מאסיה למערב. במהלך חודשיים וחצי נפלו דמי ההובלה ביותר מ-50%. השבוע האחרון הביא לכך שדמי ההובלה