קנס של 70 אלף

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה תיקון לתקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, העוסקות בייצור, יבוא וסחר במוצרי תעבורה בנוסף אישרה הוועדה לקריאה ראשונה תיקון לחוק שירותי הובלה, על מנת להחמיר ענישה בעבירה של טעינת מטען שלא בהתאם לתנאי רישיון הרכב.

מטרת תיקון תקנות רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב היא לאפשר סחר חופשי ב-25 אלף מוצרי תעבורה, ולהסדיר ייצור, יבוא וסחר של 80 סוגי מוצרי תעבורה מפוקחים, על מנת לעודד תחרות מבלי לפגוע בבטיחות.

נציג משרד התחבורה עו"ד דוד טמיר, הסביר שניתן יהיה לייבא באופן חופשי את מרבית מוצרי התעבורה, ומוצרים בטיחותיים שאין להם דרישות תקינה - מוצרי בלימה, שמשון ביטחון, פנסים ומושבים לטרקטורון, טרקטור משא ורכב שטח - ניתן יהיה לייבא בתנאי שהחלפים מקוריים.

מנהל תחום הרכב באיגוד לשכות המסחר, עומר סלע, הזהיר שהדרישה הזו לחלפים מקוריים עלולה להיות מדרון חלקלק, שעומד בסתירה למדיניות משרד התחבורה ולרפורמת היבוא "מה שטוב לאירופה טוב לישראל".

טמיר השיב שהדרישה מצומצמת מאוד, ואם בעתיד תהיה תקינה ניתן יהיה לייבא גם חלפים שאינם מקוריים.

מנהל תחום כלכלה באגף הרכב אליאס עזאם: "מדיניות משרד התחבורה מאפשרת יבוא פתוח של 99-98 אחוזים ממוצרי התעבורה. התקנה מתייחסת לשלושה סוגי רכב שהיקף המכירות שלהם נמוך".

לאחר מכן דנה הוועדה בהצעת ח"כ בועז טופורובסקי, לתקן את חוק שירותי הובלה. ח"כ טופורובסקי הסביר כי כיום ישנם עבריינים רבים שמעמיסים על משאיות מטען שלא לפי מה שמתיר להם הרישיון, הרבה יותר מהמשקל המותר, והדבר מוביל לתאונות.

לדבריו, כיום הקנס הוא של 500 שקל בלבד, ולעיתים משתלם להעביר מטענים בצורה כזו. המעמיס יודע, המועמס יודע ואף אחד לא עושה כלום. לכן הוא מבקש לתקן את העבירה מקנס להזמנה לדין, שהשופט יכול להטיל בגינה קנס של עד 70 אלף שקל.

ההצעה זכתה לתמיכה מצד משרד התחבורה והמשטרה ואושרה לקריאה ראשונה, פה אחד בתמיכת חברי הכנסת.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות