משט האביב: מה עם הספינות?

במה שנחזה כלוויתנים העולים על החוף, פוקד לעתים את חופי עזה משט חופש/צומוד/ אביב זה או אחר, במטרה לפרוץ את הסגר הימי על חופי עזה. לאחרונה שינו המשטים את פניהם למשטים בני עשרות ספינות כל אחד.

התקשורת הייתה רוויה בסוף השבוע שעבר בדיווחים אודות ההפתעה שהכין חיל הים לספינות המשט הנוכחי, עת ביום רביעי 29.4.2026 הוא תפס את הספינות כ-1,000 קילומטרים מחופי עזה, מערבית לכרתים.

זאת בניגוד לביקורו הראשון של משט צומוד, שהסתיים בתפיסת אוניות המשט, כ-50 במספר (1-2.10.25 ו- 8.10.25), והגשת בקשה להחרמתן, שמתבררת בימים אלו בבית המשפט לימאות חיפה.

חשוב להבהיר שלפי המשפט המנהגי, בכל הקשור ללוחמה הימית, מפקד צבאי אינו מחויב להמתין עד אשר הספינה אכן תפרוץ בפועל את הסגר.

דבר אחד ויחיד נעלם או נאלם מהעיסוק התקשורתי במשט – מה נעשה עם הספינות עצמן אליהן ועליהן פשטו כוחות חיל הים?

* הכותב הוא מנהל משרד עורכי הדין הריס ושות'

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות