גדות מתחשמלת
13/5/2026
אודיה שווץ
קבוצת גדות מרחיבה את רכיב הקיימות בפעילותה. צי רכבי הנוסעים של החברה יעבור בהדרגה לכלי רכב חשמליים והיברידיים נטענים (Plug-in), למעט כלי רכב כבדים.
בעבור הפעילות של גדות בישראל יועדפו כלי הרכב החשמליים, ובחלופה כלי רכב היברידיים-נטענים. המטרה היא להפחית את החותם הפחמני של הקבוצה ולצמצם את היקף הפליטות הנובע משימוש ברכבי החברה.
המהלך מהווה חלק מגישה רחבה של אחריות סביבתית ותוכנית דה-קרבוניזציה כוללת של הקבוצה בכל יחידות הפעילות, במטרה לצמצם באופן מתמשך את ההשפעה הסביבתית של פעילותה.
המדיניות החדשה מצטרפת לשורה של צעדים שמקדמת הקבוצה במסגרת אסטרטגיית ה-ESG, בהם פרסום דוח ESG ראשון בשנת 2025 שמגדיר מסגרת לניהול ומדידת יעדי קיימות, פיתוח והטמעה של טכנולוגיות להפחתת פליטות בצי אוניות הכימיקלים.
זה כולל פתרונות הנעה מבוססי אנרגית רוח ושיפור יעילות הדלק, השקעות מתמשכות בפתרונות לוגיסטיים ותעשייתיים בני קיימא, וכן מעבר הדרגתי לשימוש בחשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת.
דרך מהלכים אלה מבקשת גדות לחזק את מחויבותה לפעילות אחראית ולפיתוח פתרונות המשלבים חדשנות, יעילות תפעולית, ערך כלכלי ואחריות סביבתית.
מנכ"ל קבוצת גדות, עופר לינצ'בסקי: "תחום הקיימות אינו פרויקט חד פעמי אלא אסטרטגיה ארוכת טווח. אנו פועלים לשלב חדשנות תפעולית, יעילות כלכלית ואחריות סביבתית בכל תחומי הפעילות, תוך הפחתה מתמדת של ההשפעה הסביבתית".