שיא ביצוא הביטחוני

בשנת 2025 נשבר שיא בהיקף הכספי של היצוא הביטחוני מישראל: 19.2 מיליארד דולר (כ-53 מיליארד שקל), זינוק של 30% בהשוואה לשנה הקודמת. היצוא הביטחוני זינק יותר מפי שניים בתוך חמש שנים ופי ארבעה בתוך עשר שנים.

נתח היקף העסקאות GTG (ממשלה לממשלה) עלה על חצי, כלומר 10 מיליארד דולר בשנת 2025. כמחצית מהעסקאות (53%) היו בהיקף מגה-עסקאות של לפחות 100 מיליון דולר כל אחת.

גם בשנת 2025 מערכות טילים, רקטות והגנה אווירית ממשיכות להוביל עם נתח של 29% מהעסקאות. זינוק מרשים חל בתחום מערכות התצפית והאופטרוניקה עם 22% מכלל העסקאות לעומת 6% בשנה הקודמת.

תחומי היצוא המהותיים: מערכות טילים, רקטות והגנה אווירית (29%), מערכות תצפית ואופטרוניקה (22%), כלי טיס מאוישים ואוויוניקה (11%), מכ"מ ולוחמה אלקטרונית (11%), מערכות פיקוד, שליטה, תקשורת ומחשוב (7%), כלי רכב ונגמ"שים (2%), לוויינות ומערכות חלל (3%), מערכות מודיעין, מידע וסייבר (2%), תחמושת וחימושים (1%), אמצעי ירייה ושיגור (6%), כלי טיס בלתי מאוישים ומל"טים (4%) ומערכות ופלטפורמות ימיות (2%).

נתוני היצוא ביטחוני לפי פילוח גיאוגרפי: אירופה (36%), אסיה והאזור הפסיפי (32%), המזרח התיכון (MENA) (15%), צפון אמריקה (13%), אמריקה הלטינית (2%), ואפריקה (2%).

התפלגות לפי היקף כספי: הסכמים מעל 100 מיליון דולר (53%), הסכמים בין 100-50 מיליון דולר (13%), הסכמים בין 50-10 מיליון דולר (19%), והסכמים עד 10 מיליון דולר (15%).

ראש סיב"ט במשרד הביטחון, יאיר קולס: "נתוני היצוא הביטחוני של 2025 בהיקף של למעלה מ-19 מיליארד דולר, שיא כל הזמנים, מספרים סיפור פשוט: מדינות רבות בעולם הגדילו את תקציבי הביטחון או ההצטיידות שלהן ומעוניינות בתעשייה הישראלית.

"סיב"ט ומשרד הביטחון מובילים מהלך עקבי ומכוון של הרחבת שיתופי הפעולה הביטחוניים של ישראל עם מדינות העולם כדי להנגיש את התעשייה ואת צה"ל לעולם".
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות