להוכיח שהמטען יצא שלם

מה היקף אחריותו של משלח לנזק שנגרם למטען בעת ההובלה? בפסק דין שניתן על ידי בית משפט השלום בתל אביב נקבע שאחריותו של המשלח נגזרת מלשון ההסכם בינו ובין מזמין השירות, וככל שההסכם מטיל על המשלח אחריות לנזקים הנגרמים במהלך הובלת המטען – אין הוא יכול להשתחרר מחובתו לפצות את המזמין בטענה כי שימש כמתאם הובלה וכי הנזק אירע על ידי סוכניו.

מעשה שהיה כך היה: מעשה שהיה כך היה: חברה התקשרה עם חברת שילוח ב"הסכם שירותי משלוח ועמילות מכס", שמכוחו התחייב המשלח לספק שירותי אריזה, הטענה, הובלה, אחסון ביניים, שילוח בין-לאומי ועמילות מכס של ציוד משני ספקים אירופיים לאתר הפרויקט.

הפניקס ביטחה את המשלוח מגרמניה לישראל, וההובלה חולקה בכמה משלוחים בין כמה חברות ספנות. בשמונה מתוך המשלוחים הללו התגלו נזקים עם הגעתם לישראל, והפניקס שילמה לבעל המטען תגמולי ביטוח, ולאחר מכן הגישה תביעת שיבוב נגד המשלח.

* הכותבת היא עורכת דין עצמאית, העוסקת בדיני מכס וסחר בינלאומי.

* אין במידע במאמר זה כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני.

הכתבה המלאה בגרסה למינויים.

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות