הסוכן פטור מנזק שגרם המוביל

בית משפט השלום בתל אביב קיבל את בקשת סוכני האונייה בישראל של חברת הספנות EVERGREEN לסלק על הסף תביעה שהוגשה נגדם ע"י יבואן נעליים בשם נמרוד.

ברקע לבקשה עומדת תביעתה של חברת נמרוד בסך 1.4 מיליון שקל נגד נתבעים שונים, ובהם חב' גרין ספנות ואוורגרין סוכנויות אוניות (ישראל), לפיצוי בגין נזקים שנגרמו לכאורה כתוצאה מאובדן משלוח נעליים שנשלח מסין לישראל באונייה JOSEPH SCHULTE.

האונייה פקדה את נמל אודסה בחודש פברואר 2022 בסמוך לפרוץ המלחמה באוקראינה, ומסיבה לא ברורה ההפלגה נעצרה שם. לאחר שהמשלוח של נמרוד לא הגיע ליעדו בישראל, הוגשה תביעה נגד סוכני האונייה הנ"ל ונגד אחרים.

סוכני האונייה טענו שאין להם יד ורגל בביצוע ההפלגה, וככל שנגרם נזק למטען הרי שסוכני האונייה אינם יכולים להיות קשורים או אחראים לכך. היבואן התנגד וטען שתפקידם ואחריותם של הסוכנים כלפי היבואן הם רחבים, שכן הם מייצגים את המוביל הימי באזור מסוים ולמעשה מנהלים את עסקי המוביל באותו אזור.

מה פסק בית המשפט? בכתבה המלאה בגרסה למנויים.

* הכותב הוא שותף במשרד ש. פרידמן, אברמזון ושות'. * אין במידע במאמר זה כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני.

מה פסק בית המשפט? בכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות