חברת נמלי ישראל (חנ"י) פרסמה מכרז לנתב לחברת תעבורה ימית אשדוד. נתב אחד פרש וכעת נותרו שבעה נתבים (התקן הוא לשמונה). אז מה הבעיה?
גורם בענף: "למכרז ניגשים אולי אחד או שניים כי אין הרבה רבי חובל העומדים בתנאי הסף. בעיקר בגלל שנדרש ניסיון בפיקוד ימי בינ"ל של 24 חודשים.
"צריך גם להימצא מתאים בוועדת קבלה ויש גם תקופת הכשרה כך שפועל הוא יכניס אוניות בעוד שנה וחצי. לכן צריך להיערך לקליטת נתב לפני הפרישה של נתב ולא לאחר שהוא פורש.