בין מרתק לחשוב

אתמול נערך יום עיון אודות הסכם השילומים עם גרמניה כמנוע צמיחה של צי הסוחר הישראלי תחת הכותרת שקשה להתעלם ממנה: "דם. כסף. אוניות".

לרגל שבעים שנה לראשיתו של מימוש הסכם השילומים בענף הספנות נחנכה במוזיאון הימי הלאומי בחיפה תצוגה חדשה שגם היא מוקדשת להשפעת ההסכם על התפתחות צי הסוחר הישראלי.

ההסכם הביא לרכישת 49 אוניות חדשות, מרביתן אוניות מטען וחלקן אוניות נוסעים ומטען, מה שהביא את ישראל להצטייד בצי חדיש ומודרני. כדאי לדעת שעד אז הצי של ישראל היה אוסף גרוטאות מסוכנות בנות ארבעים ויותר.

יום העיון והתערוכה מומנו מתרומה נדיבה של צים, שהיא עצמה נבנתה מהסכם השילומים. אלי גליקמן, מנכ"ל צים, התכבד לפתוח את ההתכנסות ותיאר את הדרך המפותלת של צים לאחר שלושה הסדרי חוב למצב של החברה הרווחית בישראל (בשנת 2021).

מלבד גליקמן השתתפו מצים דודו ארבל, סמנכ"ל התפעול הגלובלי של צים, אבנר שץ, האנציקלופדיה המהלכת של צים, וטל קומיסר מנהלת לשכת המנכ"ל. הגיעה גם דפנה דביר ששימשה סמנכ"לית וראש אגף התכנון של צים בין השנים 2010 עד 2017.

עוד שתי חברות שהוזכרו היו עתיד של משפחת בורכרד בשותפות על הקיבוץ המאוחד (שותפות שלא החזיקה מעמד). גל תורן, מנכ"ל לוסי בורכרד, טרח לבוא ולכבד את האירוע ואף תרם כמה מוצגים חשובים.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.

יותם יקיר, עדי שלח, אלי גליקמן ודודו ארבל

אלי גליקמן, דודו ארבל ואבנר שץ

אלי גליקמן

יוחנן כהן

אבנר שץ

עדי שלח

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות