שינוי אסטרטגי

לאחרונה עבר המערב מהתמודדות מול יצרני הרכב בסין משלב של דיבורים להחלטות. שורה של מדינות הטילו מיסי יבוא במטרה לעצור את שטף היבוא של מכוניות חשמליות זולות. בהמשך נראה שהצעדים הללו רק יעכבו את התהליך.

ראשונה הייתה ארה"ב שהעלתה את המס מ-25% ל-100%. נקודה מעניינת היא שעד היום בכלל לא מייבאים מכוניות חשמליות של חברות מסין לארה"ב.

אחריה הייתה טורקיה שהעלתה את המס מ-10% ל-50%, אך לא פחות מ-7,000 דולר. ההסבר היה ישיר ופשוט, להגן על תעשיית הרכב המקומית.

האיחוד האירופי החל לפני שבעה חודשים בחקירה רשמית לגבי הסובסידיות הניתנות ליצרני רכב מסין. מה-1 יולי הקרוב, יוטלו מיסי יבוא בשיעור משתנה בין 18% לבין 38%, ככל שהחברה מסין שיתפה פחות פעולה עם הבודקים נקבע לה מס גבוה יותר.

אז מה הרבותא? שינויי במס אינו שינוי אסטרטגי! השינוי האסטרטגי מתרחש מתחת לפני השטח ומאחורי הקלעים.

הכתבה המלאה בגרסה למנויים.
-

רוצים להיות מנויים? לחצו כאן

רוצים לקרוא את המשך הכתבה? לחצו כאן

רוצים לקבל את כותרות החדשות כל יום למייל שלכם חינם? הירשמו כאן

:עוד כתבות