לארס ינסן, אנליסט מהבולטים בענף הספנות, חושב שהתחזית של סיטי בנק, שתקופת הפריחה של דמי ההובלה הימית תתפוגג בחצי השני של השנה, מוטעית. הוא
בחודשים ינואר עד מאי נרשמו שיאי צפיפות בנמלי אסיה שהתפשטו לנמלים בים התיכון ומאוחר יותר גם לנמלי צפון אירופה. אבל החודש מסתמנת רגיעה
הכותרת חצי קורונה היא לכבוד הקרבה הגדולה של דמי ההובלה הימית למחצית מדמי ההובלה שהיו בשיא הקורונה. אחת החברות הדומיננטיות בענף פיתחה מוצר עם
היטל "no show" הוא קנס שמוטל במקרה שבו מזמינים מקום באונייה, אבל לא שולחים את המכולה. זה החל ב-100 דולר ועלה עד ל-700 דולר לפני כמה חודשים.
לא חייבים מגפה עולמית כדי להעלות את דמי ההובלה לשחקים. כל קושי שמפריע לשטף של שרשרת האספקה תורם לרווחיות של המובילים הימיים. ארבעה שבועות
סופה מושלמת היא אירוע מטאורולוגי נדיר ההולך ומחמיר על ידי שילוב נדיר של נסיבות שכולן תומכות במגמה. זה מה שענף הספנות הקווית עובר כרגע ומה
נזכרים בימי הקורונה העליזים? העליות בדמי ההובלה החודש מזכירות את אלו של שנת 2021 ויש כבר בעלי מטענים המתלוננים שהמובילים הימיים מתקשים לעמוד
האוניות שפוקדות את ישראל מאסיה די מלאות, כך מדווחים משלחים וסוכני אונייה. הביטוי השגור כעת הוא "האוניות מפוצצות". שתי חברות ספנות כבר הודיעו
שבעה שבועות רצופים של ירידה בדמי ההובלה הימית בסחר בין אסיה לצפון מערב אירופה וחמישה שבועות בסחר מאסיה לים התיכון מלמדים על הירידה החדה בדמי
בדמי ההובלה הימית נרשמה בשבוע שעבר מגמה מעורבת, כאשר בסחר מאסיה לצפון אירופה ולים התיכון נרשמו ירידות זה השבוע השני ברציפות ואילו בסחר אסיה