ועדת המטען המשותפת של לוידס, שעוסקת בהערכת סיכוני מלחמה ושביתות ובהשפעתם על ביטוח מטענים, התכנסה ב-9 באוקטובר לדון בישראל ובסיכוי למלחמה
שבוע 12 ברציפות שדמי ההובלה הימית קורסים בסחר מאסיה למערב. במהלך חודשיים וחצי נפלו דמי ההובלה ביותר מ-50%. השבוע האחרון הביא לכך שדמי ההובלה
שבוע תשיעי ברציפות של ירידות בדמי ההובלה הימית בסחר מאסיה לאירופה ולישראל חתכו את המחיר לחצי. קבלו הובלה במבצע 1+1. הנקודה היא שזה לא
כן, בהחלט כותרת דרמטית אבל גם ראויה כאשר דמי ההובלה הימית בסחר מאסיה לצפון אירופה נופלים ב-18% בשבוע! ומשלימים צניחה של 44% בחודשיים. איזה
תוך חודשיים (בדיוק) נפלו דמי ההובלה הימית ב-30% בעורקי הסחר הראשיים. זו כבר לא תנודה זו מגמה. שמונה שבועות רצופים של ירידות בדמי ההובלה אינם
שבעה עד שמונה שבועות (תלוי בסחר) של ירידה רצופה בדמי ההובלה הימית כבר אינם אפיזודה. בקרוב יחלו המובילים הימיים לבטל הפלגות על מנת להקטין את
"השוק בישראל מת לגמרי, אין בוקינג עד אחרי החגים", אומר אחד המשלחים הגדולים. הגל האחרון של היבוא לישראל לקראת החגים מסתיים החודש. דמי ההובלה
פסק זמן בעליות בדמי ההובלה הימית. שבוע חמישי של ירידות מחיר בסחר מאסיה למערב, והן כבר לא יכולות להיחשב כתנודה אקראית אלא כמגמה. כשמדברים על
דמי ההובלה בסחר מאסיה לישראל גמגמו לאחרונה, כאשר ה"חגיגה" נעצרה בסוף יוני. מאסיה לישראל יש כבר מקום באוניות וזה מתבטא במחיר, אבל הסיפור
לארס ינסן, אנליסט מהבולטים בענף הספנות, חושב שהתחזית של סיטי בנק, שתקופת הפריחה של דמי ההובלה הימית תתפוגג בחצי השני של השנה, מוטעית. הוא