בעלי מטענים מישראל פונים למשלחים בחו"ל כדי שיארגנו משלוח טובין לישראל בשטעון, חלקם אף מבקשים שהקנייה תעשה בעבורם על ידי חברה זרה. בלי להצהיר
יבואן הזמין מוצר מסין והמוכר הציע לו הובלה ימית במשלוח חלקי במחיר מגוחך. ההצעה נראתה ממש מפתה והוא הסכים, אבל כשהמשלוח נפרק ביעד המוביל
קוראים ביקשו להרחיב על היבוא והיצוא באירופה. בחרתי לכתוב על רומניה ועל הולנד, שני קצוות שונים של האיחוד האירופי. בזכות נמל קונסטנצה בים
שלשום היה המועד האחרון להגיש הצעות לרכישת חברת השילוח Schenker. יותר מ-20 חברות פנו ושבע עד עשר נותרו בתמונה, ביניהן חברת השילוח DSV וחברת
מורן אברמוביץ'-דוייב מונתה כמנכ"לית תואם מימון, לאחר שבמשך שנתיים היא כיהנה כסמנכ"לית אשראי בחברה. אברמוביץ' מביאה עימה מומחיות ייחודית...
תהליך עמילות המכס ביצוא פשוט יותר מאשר ביבוא, אבל עדיין באותה מתכונת: יש מדינות שבהן ניתן לבצע עמילות יצוא ע"י ייצוג פיסקלי ויש מדינות שבהן
דברי ההסבר של צבי שרייבר, מנכ"ל פרייטוס, על החברה רבודים רק בדברים טובים כשהדברים הפחות טובים כבושים. שרייבר לא משקר, אבל הנתונים לא מספיק
DHL הודיעה אתמול שאין לה עניין בהתמודדות על חברת השילוח DB Schenker. כך אמרה גם Kuehne + Nagel. נראה שהמשלחים לא מוצאים תועלת במיזוג הזה. את
האיחוד האירופי הוא ברית של מדינות שמתפקדות כיחידה אחת, אבל בכל מדינה התהליכים קצת שונים. תהליך המכס, המיסים ולכאורה גם המע"מ ביבוא, זהים.
חברת הבלדרות UPS עומדת להקטין בקרוב כמה מרכזי מיון של חבילות ותפטר עובדים בניו יורק, ברוד איילנד ובווירג'יניה, זאת בשל ירידה בהיקף המשלוחים.