לפי תיקון לחוק הספנות, ביוזמת הנציבות הימית הפדרלית (FMC) של ארה"ב, חברת ספנות לא תוכל לסרב להוביל מכולה בטענה שאין לה מקום. נטל ההוכחה
ועדת המטען המשותפת של לוידס, שעוסקת בהערכת סיכוני מלחמה ושביתות ובהשפעתם על ביטוח מטענים, התכנסה לדון בישראל ובסיכוי למלחמה אזורית. למקדם
חברת הספנות MSC מודיעה על קיצור זמן ההעברה בין נמל סלוניקי לבין נמלי ישראל ל-12 עד 14 יום, כולל שטעון בנמל פיראוס. לאחרונה יש ביקוש ער ליבוא
שריפה פרצה ביום שישי האחרון ה-19 ביולי, באוניית המכולה החדשה "מארסק פרנקפורט". בדיקה ראשונית מלמדת שקצר חשמלי גרם לפיצוץ באחת המכולות
יש שני נמלים בישראל ששולטים בשטעון, שניהם נמלים חדשים והם מחזיקים ב-96% מהשטעון בישראל. במרץ 2024 החזיק נמל המפרץ בנתח שוק של 95%, כמה הוא
למה התכוונה מארסק שאמרה לפני שבוע שהיא "תעשה כל שביכולתה באופן סביר כדי להתאים את היצע הקיבולת לביקוש"? האם היא משנה כיוון?...
ב-4 ביולי פקדה האונייה PAN GG של מארסק את נמל חיפה במקום את נמל אשדוד עקב טענות על שירות בלתי מספק. השבוע הקו יחזור לפקוד את אשדוד. מה גרם
המעקף של אפריקה אינו מחייך לאחרונה לאוניות הבורחות מחציית הים האדום בגלל האיום של החותים. תנאי מזג אוויר קשים כבר גרמו לנזקים: אונייה אחת
אזהרת רווח, אבל חיובית. איש אינו מופתע מהצפי לרווחים נאים בענף הספנות הקווית. למשל Hapag Lloyd, שמעלה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים 2024.
בתחילת שבוע הבא מתוכננת פגישה בין הנהלת צים, חברת נמלי ישראל ונמל אילת כדי לבחון דרכי סיוע לנמל. "צים כחברה ישראלית רוצה לעזור והשאלה היא